Gå til innhold

hei :) noen råd?

Anbefalte innlegg

3 september skal jeg på samtale på sykehuset om fødsels angst... har veldig lyst å ta ks denne gangen.

jeg skal naturligvis fortelle om forrige fødsel og hvor grusomt jeg hadde det... er det noen som har noen råd om hva annet jeg kan si?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10098499-hei-noen-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt beste råd er å skrive et brev på forhånd som du tar med deg på samtalen. Da slipper du å være redd for å glemme noe. Lett å få jerneteppe når en sitter der med en autoritetsperson som en lege.

Prøv å være så konkret som mulig på hva du syntes om din forrige fødsel hvordan angsten arter seg for deg. "Jeg er redd" er én ting, "jeg får ikke sove/ får vondt i magen/klarer ikke spise" er f.eks mer konkret.

Sett deg inn i fordeler og ulemper ved keisersnitt, så du viser at du vet hva du går til.

Og ta gjerne med deg noen du stoler på til å støtte deg under samtalen. f.eks mannen din/en søster/en venninne. Hjelper på motet å ikke føle seg i mindretall, og vite at du har noen der som støtter deg.

Jeg grudde meg masse til samtalen min, men det gikk så fint så. Ønsker deg masse lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...