Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 For det sliter jeg med...hva slags behandling har dere fått, og blei dere kvitt soppen?
Gjest Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 høres kanskje kjipt ut, men å svømme i klor har jeg hørt hjelper veldig bra. Jeg kan av egen erfaring si følgende: kutt ut all sukker mens du har sopp, soppen "livnærer" seg av sukker. youghurt har du sikkert hørt om,, naturell? Vær obs. på bind og innlegg, gå med løssittende bukse. styrk immunsystemet ditt. Både apotek og helsekost selger vagiatorer som inneholder melkesyrebakterier, dette bidrar til at miljøet blir vansklig for soppen å leve i. Lykke til
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Har prøvd alle kjerringråd!!! Er gravid og føder sikkert om en måned eller noe, og skal egentlig ikke ta noe mer enn canesten eller pevaryl...men blir jeg ikke kvitt soppen, så blir det ingen vaginal fødsel på meg, så derfor ville jeg høre om andres erfaring før jeg drar til lege igjen imorra.
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Jeg har hatt underlivskløe som hverken jeg eller legen har kunnet gjøre noe med - men da kunne han ikke påvise hva det var, heller... Jeg har lurt på om det rett og slett var psykisk; det dukket første gang opp før jeg var sexuelt aktiv (jo, men kan få sopp for det, men var altså til utallige undersøkelser) og alltid i perioder hvor jeg har slitt veldig. Og så forsvant det på dagen da situasjonen løste seg (!). Jeg har hatt sopp også, men da har canesten hjulpet (stikkpiller). Vet ikke om teorien min stemmer, men det er nå min erfaring med kløe som ikke noen medisiner har bitt på...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Det er viktig at du bruker både pilla og kremen, om du ikke har gjort det? Jeg fikk mange råd av en homeopat når jeg slet med det... Husker ikke helt, men du kan jo kanskje ringe en å høre? Lykke til!
Gjest Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Hvis du har prøvd alle råd jeg kom med, vet jeg sannelig ikke. Hvis du har lyst kan du sende meg en pm med hva du spiser, det kan være noe med syre/base balansen din som gjør at soppen "trives" hos deg. Jeg hadde og sopp ved begge mine graviditeter, med første brukte jeg yoghurt, ble bedre, men ikke helt. Ved andre var det; 0 sukker og melkesyrebakt. og dette hjalp. Har du vært i klorvann? Hvis ikke er det absolutt verdt et forsøk! Dette er utprøvd av en jeg kjenner godt hvor soppen var vanskelig å bli kvitt. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 Jeg trodde jeg hadde sopp, men så viste det sag at det var noe annet som heter bakteriell vaginose (virker som sopp, men lukter litt "fiskeaktig"). Funker ikke med canesten eller pevaryl da. Gå til legen for å være sikker, da vil du få noe som heter Flagyl som både du og partner skal behandles med (pencillin). De har også div. ting på apoteket som hjelper og forebygger.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Sliter ikke med kløe, og vet at dette er fysisk siden man ser soppen. Men så bra at det ordna seg for deg både fysisk og psykisk!:-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Hvordan var underlivet ditt da? For sist jeg tok GU pga sopp, så var det kun sopp, men denne blei jeg ikke kvitt...så kan jo tenkes at jeg nå har fått bakteriell vaginose i tillegg!o.O Kan spørre legen i morra åssen det er med flagyl og svangerskap.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #10 Skrevet 15. august 2007 Det har jeg gjort hele 4 ganger, men neida!:-/ Blitt bedre like etter, men aldri blitt kvitt alt (selv med ekstra lang kur), og så etter litt tid er alt som før. Men de siste ukene har det blitt værre, og nå de siste dagene skikkelig ille, og det er jo ikke gunstig når fødselen nærmer seg. Homeopati er vel ikke noe de anbefaler til gravide?
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #11 Skrevet 15. august 2007 Klødde som en gal, hadde i tillegg litt ekkel utflod og luktet ikke godt akkurat. Jeg har opp gjennom tiden vært veldig mye plaget med sopp, og det har som oftes hjulpet med pevaryl. Litt vanskelig å vite om man har sopp eller BV, men ofte er det lukta man merker det på. Usikker på hvordan det er med Flagyl og svangerskap nei, ikke sikkert det er så bra (?)Men, fant noe som heter Bioclin Multi-Gyn på apoteket , bruker det nå for å forebygge litt. Lykke til, noe herk det der )
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #12 Skrevet 15. august 2007 Siden det ikke funka med et anderledes kosthold, så spiser jeg akkurat nå det jeg har lyst på...sist svangerskap så hadde jeg nemlig null matlyst (som fortsatte også etter fødselen) og da blei det jo minimalt med mat og sukker uten at det gjorde noe utslag på kroppen. Er bedre å ha sopp enn å ikke få i seg mat, for å si det slik. Klorvann har jeg ikke bada i, og ser ikke for meg at jeg kommer til å gjøre det med det første.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 15. august 2007 #13 Skrevet 15. august 2007 Nei, nå leste jeg om BV, og det kan godt tenkes at jeg har dette...men det må da være i tillegg til sopp, for jeg ser jo soppen. Eller er det ikke sopp jeg ser, men mine egne celler?o.O Men det finnes visst noen preparater for å bli kvitt BV, og disse kan om nødvendig brukes av gravide, så alt håp er jo ikke ute!:-)
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #14 Skrevet 15. august 2007 herregud. jaggu står du frem med nick og beskriver underlivsplager dine, ikke dårlig, hehe:)
bullebull&gullegull Skrevet 15. august 2007 #15 Skrevet 15. august 2007 Gå til legen din og be om å få kapsel med Dflucan! Det er vidunderpille mot sopp! Er antibiotika mot all slags sopp i kroppen. Jeg har ofte brukt det med veldig god effekt! En dag etter pilla kjenner du bedring, i allefall det jeg gjorde da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå