Gå til innhold

Mange av dere som er sykemeldt....?


Piken på landet

Anbefalte innlegg

Sitter her å venter på tlf fra legen, ønsker å sykemelde meg på grunn av kvalme og tretthet. Syns det er så dumt, føler meg som en pys, men jeg må jo ta litt vare på meg selv, og også ha overskudd til vesla jeg har fra før. Men dårlig samvittighet har jeg, og tenker på hvor komplisert jeg gjør det for arbeidsgiveren min. Jobber kun natt, og er 9,5 timer på jobb om gangen, så jeg syns det er temmelig uutholdelig...

 

Dere andre da, holder dere ut i jobb, eller er dere like "pysete" som jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet i det hele tatt!! Dessuten, hvis du googler på "gravid og nattevakt", så er det endel som hevder at det kanskje ikke er så bra (dersom du trenger noen argumenter for å slippe dårlig samvittighet).

 

Jeg er student på 6. året og har dessverre ikke anledning til å ta ut sykemelding selv om jeg er kvalm, trøtt og syns det er helt grusomt å følge forelesninger. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg ikke nølt! Kos deg hjemme med jenta di du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for støtten :-) Nei det er ikke bra å være gravid og nattevakt, sjansen for å spontanabortere er faktisk 50 % større for nattarbeidere. Jeg kan få tilrettelagt og begynne på dag/aften heller, men jeg er ny i jobben, og det blir enda mer nytt å sette seg inn i. Høyere tempo og tyngre rent fysisk vil det også bli. Uff nei, det orker jeg ihvertfall ikke nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykmeldt på femte uken nå, og synes ikke jeg er pysete. Å henge over doskåla 4 av 8 timer på jobb blir bare for dumt. Sjefen forstår meg veldig godt, og vil ikke ha meg tilbake før jeg er i form til å faktisk jobbe. Det er bedre for dem å vite at de som er der faktisk kan gjøre jobben, enn å gå rundt å lure på om jobben faktisk blir gjort i dag eller neste uke en gang.

Så hvis du slliter på jobb og ikke får gjort det du skal så ta imot en sykmelding. Best for både deg og fosteret og få slappet av, å stresse med jobb kan gjøre kvalmen din værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble selv sykmeldt i 2, 5 uke pga av kvalme...kastet opp mye..Men det hjalp virkelig å slippe å tenke på stresset med å skulle på jobb. Legen min sa også at stress fører til at man blir mer kvalm. Jeg hadde ferie rett etterpå, så trengte ikke mer sykmelding.. Var bare kvalm i 3 uker.

Ikke få dårlig samvittighet og ikke tenk at du må unnskylde deg for det hele tiden. Ønsker deg god riktig god bedring =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...