Gå til innhold

Hjertelyd og kjønn


tuppa81

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hørt at over 145 blir det jente og under gutt..Men vet om flere det ikke har stemt på da:)Men er jo uansett spennende å følge med om det stemmer på seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at over 140 er jente og under er gutt... Så da blir det spennende å se hvem som er i magen din... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekortet mitt står det et sted fl./min. også er 160 fylt inn av jordmor. er det hjerteslaget til babyen? Eller står det i det hele tatt noe sted på helsekortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...har to jenter fra før av, og begge gangene var hjertelyden både over og under 140. Nå er det gutt på vei, og den er på 150, men... slik var det jo ofte med de andre to. Litt vanskelig det kjerringrådet. Spesielt når jeg har hørt to versjoner som er motsatt av hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmor sa at dette er en myte....det er ikke bekreftet noe mønster etter langvarig registrering for å finne sammenheng mellom hjerteslag og kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok en myte ja. Det kjerringrådet jeg har hørt er at ved langvarig registrering veldig nær termindagen, så er det en tendens til at flere gutter har en hjertefrekvens over 140 og jenter under 140. For sånn på kort sikt så er hjertefrekvensen avhengig av aktivitetsnivået der og da. Husker jeg var på ultralyd i forrige svangerskap (en jente) og da var hun våken og turnet rundt. Hjertefrekvensen lå da på 180. Ellers pleide de å skrive ned ca 140 på alle kontrollene... Men det er jo gøy å spekulere da. Det stemmer jo i 50 % av tilfellene ca, så det er jo ikke så rart at myten opprettholdes....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det har stemt på alle mine.

Den første lå på 140 og var gutt

Nr to på 160 og var jente

Denne jeg går med nå ligger på 145 og UL viste helt klart en gutt =D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...