Gå til innhold

Oppdatering ang. UL og seteleie....

Anbefalte innlegg

Vi kom nettop fra UL på sykehuset nå. Den lille ligger i seteleie! Legen som tok UL'en sa at rompa lå godt nedi bekkenet, så det var visst ingen vits i å forsøke på vending. Legen målte babyen til å være litt under gjennomsnittet (men innen normalen), ca 3 kg og hodet er heller ikke så stort. Jeg ble sendt rett til røntgen av bekkenet, får svar på det i morgen.

Vi skal tilbake til sykehuset i morgen for samtale ang. setefødsel/ks. Siden babyen er såpass liten, mente legen i dag at en setefødsel vil gå helt fint. Grensen for størrelsen på barnet var 4,2 kg. Min lille er ca 3 kg, så det er god margin (vet forresten ikke om de 3 kg er nå, eller om det er antatt fødselsvekt). Jeg vil selv heller ha setefødsel enn ks, men får se i morgen når resultatet fra røntgen kommer.

Litt skummelt at fastlegen jeg går til mente at hodet lå ned, og så tok hun feil. Det var jo litt tilfeldig at jeg var på kurs på helsestasjon i går og fikk JM til å kjenne på magen min. Ellers hadde jeg gått her lykkelig uvitende om at barnet lå feil vei.....og det er jo ikke så veldig lenge igjen nå.

Dere ser av det nye nicket mitt at jeg er fødeklar med 21 dager igjen i dag....hehe, men vet ikke om jeg føler meg så veldig fødeklar akkurat... :o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10097701-oppdatering-ang-ul-og-seteleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj oj... Jeg fikk vite forrige uke at snuppa våres lå med rumpa ned. Skal tilbake om halvannen uke og se på nytt da. Kan jo være at hun har snudd seg. Om ikke skal vi snakke om keisersnitt og setefødsel.. jeg vil heller ha setefødsel fremfor KS. Men det er et lite problem, og det er at hun ligger over gjennomsnittet. Hun kommer til å være ganske stor, ca 4 kg på termindato... Så jeg er veldig spent på om jeg får lov til å prøve. Hadde håper de kunne sette meg i gang før... et par uker bare hadde hjulpet.

Hold meg oppdatert på hva som skjer med deg da...Veldig spent på andre som er i samme situasjon som meg...

Jeg har også en som har ligget med rumpa ned i mange uker, men så har han ligget med hode ned og så for et par dager siden så lå han i tverrleie. Skal til legen i morgen så får se hva hun mener nå, om det er nødvendig med ul. Jeg tror jeg skal prøve å få ul uansett sånn at det er sikkert at han ligger med hode eller umpe ned, da jeg absolutt ikke klarer tanken på setefødsel. Hvor finner dere hjertelyden på bebisen deres når de ligger i seteleie?

Godt å lese det du skriver, fordi du virker moden, rolig og trygg, og tar dette med stoisk og en slags faglig ro. Det gjelder Anette også. Lykke til begge to. Lurt å basere seg på informasjonen du får fra sykehuset, og ta en vurdering ut i fra det. Slik det virker som du absolutt gjør. LYKKE TIL.

Vi var tilbake på sykehuset i dag. Legen sa at bekkenet mitt var stort, veldig stort. Og med en baby litt under gjennomsnittet, var ikke setefødsel noe problem. Vi snakket igrunn ikke om keisersnitt engang. Siden den lille ikke kommer med hodet først, så får det bli setefødsel ! Er glad jeg slipper keisrsnitt.

Det tar nok litt tid å venne meg til tanken på setefødsel. Ordet setefødsel høres skremmende ut, men når jeg snakket med legene virket det ikke så skremmende, så får stole på dem :)

Når riene begynner skal vi ringe sykehuset ganske raskt, og komme inn litt tidligere enn vi ellers ville gjort. Og dersom vannet går hjemme, blir jeg hentet av sykebil. Så vil det være lege og ikke jordmor som forløser barnet (er sikkert jordmor tilstede også). Jeg måtte ikke ha epidural, kunne se det litt an, men de anbefalte visst det. Og jeg som ikke ville ha det....jaja, trenger jeg det så trenger jeg det.

Så nå veksler jeg mellom å grue meg litt og å tror at det kommer til å gå helt fint :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...