meg... Skrevet 15. august 2007 #1 Del Skrevet 15. august 2007 Hei alle! Etter 2 år med noen oppturer, mange nedturer og utallige tårer, føler jeg det er rett før jeg gir opp alt! Sikker på at veldig mange av dere vet akkurat hva jeg mener, dessverre.... Derfor har vi den siste tiden vurdert å be om hjelp fra psykolog. Vet ikke hvordan det fungerer, har aldri prøvd før, men om det kunne hjelpe på den kjempe- nedturen vi nå føler hadde det jo vært fint, eller..? Spesielt hvis det etter 3 forsøk ikke har gitt resultat for oss, er jeg ganske sikker på at jeg vil trenge litt hjelp til å håndtere alt sammen. Lurer derfor på om det er noen her inne som føler det likedan, eller er det bare meg som ikke takler dette?? Føler meg ganske nede akkurat nå... Er det noen som har hatt hjelp av psykolog før, og som kan fortelle litt om det? Også gjerne om hvordan dere gikk frem for å få hjelp? Kontaktet dere fast- legen deres eller? Takker for alle svar jeg måtte få! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10097237-noen-med-erfaring-fra-psykolog-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliten Skrevet 15. august 2007 #2 Del Skrevet 15. august 2007 Kjære deg Jeg føler akkurat som deg, skulle gjerne hatt noen å snakke med midt oppi alt dette. Dessverre har jeg ingen erfaringer fra psykologbehandling, men det finnes sikkert mange som kan hjelpe. Jeg sender deg varme tanker og ønsker deg lykke til. Vi er mange her i samme situasjon og det går jo som regel bedre etter hvert. Ikke gi opp før forsøkene er omme, du skal se at dere klarer det neste gang:-) Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10097237-noen-med-erfaring-fra-psykolog-her/#findComment-10097623 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 15. august 2007 #3 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg gikk noen ganger til psykolog under en depresjon, dette hjalp ikke meg deverre, følte meg veldig utilpass selv om jeg egentilig er en person som er velidg åpen. Jeg føler det er bedre å snakke med nære venner, men det er jo sikkert forskjellig fra person til person hva som fungerer, for noen er jo psykolog en stor hjelp. Tror det kunne vært godt selv å ha venninner som er i samme situasjon, det er så mye lettere å snakke med noen som skjønner hva en går gjennom. Dessuten kan det ødelegge om en evt. vil adoptere etterhvert. Tror ikke det har så mye å si om en har vært noen ganger hos psykolog, men en skal ha vært "frisk" i noen år før en får adoptere. Og får du er litt dårlig psykolog kan det jo hende du får noen rare diagnoser. Den psykologen jeg hadde skev i mine papirer at jeg hadde vært rusmisbruker fordi jeg fortalte han at jeg hadde røykt hasj 1 gang. Så hvis dere vurderer adopsjon som et alternativ ville jeg iallefall vært litt forsiktig med hva en forteller og følge med på hva de skriver i journalen. Men jeg ønsker deg masse lykke til iallefall, jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Det er utolig tøft både psykisk og fysisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10097237-noen-med-erfaring-fra-psykolog-her/#findComment-10098665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andalucia Skrevet 15. august 2007 #4 Del Skrevet 15. august 2007 Skjønner godt at du tenker som du gjøre. Jeg følte også at jeg kunne ha hatt bruk for noen å prate med, men har ikke vurdert psykolog.. Fastlegen min tilbød seg faktisk å snakke med meg på ettermiddagstid om jeg skulle ha behov for det. Etter 4 spontanaborter på under to år tok jeg kontakt med en homeopat-klinikk i Oslo. Der fikk jeg behandling av homeopaten og det fins også psykolog på samme sted. Behandlingen der gjorde iallefall noe med meg og min energi/livsmot. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10097237-noen-med-erfaring-fra-psykolog-her/#findComment-10098788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 15. august 2007 #5 Del Skrevet 15. august 2007 Hei ) Tror alle føler at de har behov for noen å snakke med på et eller annet tidspunkt i denne prosessen... Jeg falt i kjelleren rundt 2. forsøket, men opplevde at vikaren for fastlegen min ikke forstod noe av hvordan hormonene påvirket meg. Han ønsket meg inn til flere samtaler for å bli kjent med meg, men jeg kansellerte oppsatt time. Følte det var bortkastet tid da vedkommende ikke visste hva det innebar å ha assistert befruktning. For meg ble løsningen å gå fra å være hemmelig ovenfor familie og venner til å inkludere dem. I dag er det en naturlig ting å snakke om og å utveksle erfaringer om ( mange har vært eller er i samme situasjon eller kjenner noen i samme situasjon). Nå har vi en enorm heia-gjeng hjemme i Norge som krysser alt som er for oss og sender babystøv over til Danmark ) Denne gangen har jeg begynt rett på sprøyter på 2. menstruasjonsdag og har derfor sluppet sprayen. Det har vært helt fantastisk, for jeg har hatt store bivirkninger av sprayen. Det offentlige velger lang regime, mens det private gjerne foretrekker naturlig syklus. De fleste oppnår også bedre resultater med dette. Det kan absolutt anbefales! Ønsker deg lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10097237-noen-med-erfaring-fra-psykolog-her/#findComment-10099408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå