Gå til innhold

Ønsker råd om amming og jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger permisjonstiden med vårt første barn.

Jeg kommer trolig til å være hjemme på heltid til barnet er 6-7 mnd, deretter kommer vi begge til å jobbe deltid slik at en alltid er hjemme med barnet. Planlegger å jobbe hele dager på jobb, ellers tror jeg ikke det blir nok sammenheng i arbeidet.

Ønsker å amme, men må selvsagt redusere det noe når jeg går ut i deltidsjobb etter 6-7mnd.

Hvordan er det å kombinere amming med jobb?

Det er i vårt tilfelle uaktuellt at pappaen kommer til min arbeidsplass med barnet midt på dagen for amming.

Hvis jeg ammer morgen før jobb samt når jeg kommer hjem fra jobb - må jeg pumpe meg mens jeg er på jobb?

Bør man ha det samme rutinen de dagene jeg er hjemme fra jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte i jobb da vesla var ca. 8mnd. Pappaen var da hjemme på fulltid i nesten 6mnd.

Vedr. ammingen, gruet jeg veldig for dette på forhånd. Det gikk heldigvis (og selvfølgelig) veldig fint:-)

For det første har du rett på ammefri (1el. 2t/dag avhengig av arbeidsgiver). Du kan selv velge hvordan du vil bruke denne timen ila. dagen.

Jeg ammet før jeg gikk på jobb, pumpet til lunsj, og ammet når jeg kom hjem.

De dagene det ikke var rom for å pumpe, gjorde jeg dette på kvelden istedet, slik at tulla fikk sin flaske dagen etter, og jeg holdt produksjonen oppe.

Det var ikke nødvendig å følge de samme rutinene når jeg var hjemme (helger). Da fikk hun pupp når hun ville:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...