Gå til innhold

Hodet har festet seg! :)

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos JM for 2 dager siden

-den samme dagen hvor jeg fikk status 'høygravid'! :)

JM kjente etter -og jaggu har ikke hodet

så smått begynt å feste seg! :o

Mener å ha skjønt dette selv, for bekkenløsningen har

vært mye, mye bedre på natten den siste uka!

Siden det er festing på gang allerede nå, så mente JM at UL-termin

måtte være litt feil. På begrunn av menssyklus på 28 dager og

festet hode og SF-mål såvidt over den røde linja, så mente JM

at menstermin måtte være mer korrekt! :D

Kunne ikke gjøre om på Helsekortet, men fikk altså i teorien

termindatoen flyttet fra 22. sept til 14. sept! :)

..jeg 'visste' det! Er det jeg har sagt hele tiden!

Flere som har fått påvist festet hode -hvor langt var dere på vei da?

Ble brått litt nysgjerrig på dette nå! :)

Håper JM og jeg har rett ang menstermin!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10096535-hodet-har-festet-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Så kjekt da! Jeg har termin 17.sept og er 35+4 idag. På kontroll med jordmor i forige uke (34+4) trodde hun hodet nesten hadde festet seg. Synest dette hørtest tidlig ut jeg, men er bare glad for det selvfølgelig:) Hadde vært fint å hatt termin litt tidligere.. begynner å bli litt små lei, men tiden går både seint og fort om kvarandre =)

Har termin 11.sept og her har hodet festet seg meinte jordmora, får vite ved siste UL på fredag...:) D var i uke 35 når han sa d...

Jordmor sa også at d blir en gutt her i dag på kontroll...

D får vi også vite fredag om de ser d ved UL...

hei!!!!

jeg er 36 uker og 5 dager på vei....har termin 9 september. for tre uker siden fikk jeg beskjed om at hodet hadde begynt å feste seg....var hos jordmor igår og da var det nesten festa:-) det er så godt å vite at snart er det over!!!!!!!!!

Dette var jo veldig hyggelig å høre. Jeg er 36+1 nå, og for snart en måned siden la babyen seg med hodet godt ned i bekkenet (noe som hjalp utrolig mye på bekkensmertene), og det er over en uke siden jordmor var nesten helt sikker på at hodet var festet. I dag var hun helt sikker. Kanskje menstermin den 5.sept stemmer bedre for min del enn UL-termin som er 13.sept da - er jo lov å håpe :-D

Annonse

Jeg har termin 17.09 og hos jm i går så fikk jeg beskjed om at hodet var "knapt" festet. Men som deg Sebbe så var jeg ganske sikker på det da jeg opplevde en forbedring i bekkenet mitt fra 27. til 28. juli. Så jeg tror det skjedde noe da :-)

Jeg er ganske sikker på at min termin er korrekt, så for meg må bare hodet ha festet seg tidlig - eller jeg vet ikke om halvannen måned før er tidlig, men sånn er nu ihvertfall situasjonen hos meg. Jeg håper jo at det betyr at lillepia har tenkt å titte frem et par uker før tiden da!

jeg har ul termin den 2 september,og mens termin den 24 august, nå var jeg til legen for ei uke siden,og da sa han at hodet var festet,og at jeg mest sannsynlig kom til å føde nærmerer mens terminen...men jeg har ikke hatt noen andre symptomer på at fødselen nærmer seg da...bortsatt fra endel kynnere da,men slimproppen har ikke gått,og jeg har ikke noe menssmerter,så vi får se...jeg har også ligget ganske mye over skjemaet på sf-målene,og sa til legen at jeg var litt bekymra for stor unge,når det ligger i familien min...men vi får no se...jeg vil absolutt ikke gå på overtid,er så redd for de komplikasjonene som kan skje da..leser jo om flere som har mista på overtid...men lite man kan gjøre med det...huff...håper noe skjer snart jeg,har begynt å ta bringebærkapsler nå da..så får håpe at det hjelper på modningen...men blir lykkelig den dagen smertene kommer,tar gladelig imot de jeg,nå vill jeg ha ut lillegutten min,og holde han trygt i armene mine;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...