Gå til innhold

Puls hos fosteret og kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt et "kjerringråd" om at en kan høre på pulsen om det er jente eller gutt inne i magen. Var hos jordmor i dag, pulsen var på 144. Vil det si gutt eller jente? Vet at man ikke skal ta dette så høytidelig.. bare litt artig.

Dere som har unger fra før, evt vet hva slags kjønn dere får, hva lå/ligger pulsen på hos deres foster?

Skrevet

Her var den 155-160 først...altså tidlig i svangerskapet, så ned til 140, og jeg får en gutt :)

Skrevet

jeg er nå i uke 22, var til jordmor i går og der hjertelyden på 140, jeg får gutt

Skrevet

pulsen på Sander lå bestandig over 150 og det tyrder på jente

nå ligger den på 150 og jeg har jente i magen..

Skrevet

De sier at over 140 er jente og under er gutt. Har stemt på mine, men er vel ikke akkurat vitenskapelig bevist... Mange ligger i grenseland mellom 130 og 150.. Her er det 150 og jeg har litt jentefølelse. Blir spennende på UL om 2 uker.. :-)

Skrevet

Jenta mi lå faktisk så lavt som 130 ved forrige kontroll, men jordmor sa at hjerterytmen varierte mye i løpet av en dag, og at ved et annet tidspkt. kunne den fint vært mye høyere. Forrige gang fikk jeg gutt, og da lå frekvensen på alt fra 135-150.

Skrevet

Min jente har ligget på 140 på alle kontroller.. Uke 23 nå.

Skrevet

synes alle har så mye høyere enn meg... min baby hadde 125 i uke 24... vet ikke hva slags kjønn det er, men synes det er lavt. kan jo hende den sov (men den sparket litt da). Noen andre med så lav?? Legen sa ikke at den var lav da, men leser at alle andre har mye høyere..

Skrevet

min har ligget på 140-150 og det ser ut som gutt

Skrevet

gutten min har ligget på 140 -160, og jenta mi lå innen det også :-)

Skrevet

pulsen til jenta vår var 137 . så det er ikke altid riktig at jenta skal ha puls over 40. var der i uke 20

Skrevet

Jeg mener at pulsen på prinsessen var 145 i uke 15 eller 16, er ikke helt sikker..

Skrevet

Pulsen på mine to gutter lå aldri høyere enn 137, denne gangen har jeg faktisk ikke fått målt hjertelyden enda (veldig få kontroller som tredjegangs egentlig...), så det blir spennende å se på fredag hva denne babyen ligger på!;)

Skrevet

Vi får en gutt :)

Pulsen er 152.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...