bella-81 Skrevet 15. august 2007 #1 Skrevet 15. august 2007 Jeg har fått brystbetennelse pga tette melkeganger, fikk ikke tømt brystet. startet med antibiotika mandag kveld. Jeg får fremdeles ikke tømt brystet. gutten ville ikke suge på den puppen, så jeg pumper. det kommer nesten ingenting ut, og brystvorta er nå sår og hard. det gjør veldig vondt å pumpe seg også, så jeg spenner meg. har prøvd varm dusj,varmepakker, arnica massasjeolje og massert, men ingenting hjelper. det er nå blitt rødere og vondere siden mandag. noen som har noen råd om hvordan jeg kan få ut melken?
Blomman Skrevet 15. august 2007 #2 Skrevet 15. august 2007 Få resept på syntocinon får å få igang utdrivningen! - og kjøp leithin 1200mg på helsekost/apotek ta to kapselr (tilsammen 2400 mg) moorgen og to kveld les ellers mer på ammehjelpen.no der kan du finne link til behandling av brystbettennelse - har du fått rett antibiotika??
Blomman Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 og dette er så akutt at du kan kreve å få hjelp på legevakta ikveld!!
bella-81 Skrevet 15. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. august 2007 bruker syntocinon, har gjort det i flere måneder. prøvde lecitin for et par måneder siden uten effekt. kjøpte et annet merke i går som jeg begynte på i dag. de er på 530 mg, så det blir ganske mange kaplser å ta. fikk diclocil penicillin. har lest på ammehjelpen og fulgt rådene der. skal prøve å "tvinge" minsten til å suge, for han får ut mer.. hvis ikke det blir bedre i løpet av morgendagen, tar jeg kontakt med legen igjen.
Blomman Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 Høres bra ut! - alt utenom at du fortsatt har vondt da.... en løsning kan være at gubben hjelper deg... men selvsagt ikke alle er villige til å ta seg en slurk..... men det har hjulpet endel.... Lykke til - og ikke nøl med å ta kontakt med lege om du føler for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå