Gå til innhold

Kan man hete Skyler i Norge???

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er fra USA og vil så gjerne at datteren vår skal hete Skyler/Skylar/Schuyler. (Uttales Skai-ler) Synes forsåvidt det er fint, men kanskje litt spes, i og med at vi foreløpig skal bo i Norge? Blir glad for svar/forslag. Andre alternativer er

Leulah (utt. lula)

Madison

Zoe

Briar

Macy

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10095333-kan-man-hete-skyler-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skyler ble veldig weard som jentenavn for meg. Hvis det i det hele tatt skulle være et navn, så trodde jeg det var gutt...

Syns Lula, Zoe og Macy funker fint i Norge. Evt med Skyler som mellomnavn hvis dere veldig gjerne ønsker det. Dere har jo "lov" til å bruke slike navn siden far er amerikansk ;)

Det viktigste er jo at dere liker navnet, man blir jo alltid vant til navn etterhvert. Men Skyler var veldig spesielt.

Lykke til ;)

Hadde en arbeidskollega da jeg bodde i London, sønnen hennes heter Skylar - så Skylar er også et guttenavn. Synes ellers at alle de navnene du nevner her er for amerikanske/ engelske, dvs. tunge å uttale på norsk, samt ikke pene. Kanskje med unntak av Lula.

Hvorfor ikke velge et navn som:

Olivia

Leah

Maria

Molly

Jenny

Lucy

Tina

Andrea

Christina

Elisabeth

Lisa

Ada

Erica

Masse navn som er internasjonale.

Annonse

Jeg syns Skyler var veldig fint! Barn kan hete omtrent alt nå, uansett om foreldrene er utenlandske eller ikke, så sånn sett er det i hvertfall ikke noe problem. De andre navnene syns jeg ikke var så fine, og større fare for at de blir uttalt på "norsk".. Skyler kan ikke uttales feil.

Har selv en gutt med et "nytt" navn som ingen andre har, så jeg liker litt alternative varianter.

Annonse

Jeg trodde det var et guttenavn når jeg leste det, og i tillegg var det ikke fint heller. Skjønner at dere vil ha et mer internasjonalt navn, men det hadde jo vært en fordel om det også hadde passet i Norge. Det synes jeg ingen av disse gjør.

Hva med Anna, Sarah, Lily, Johanna, Emma, Luna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...