Gå til innhold

Nytt brev til Mamma og Foreldre & barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg skrevet til begge disse bladene og spurt om de kan skrive en reportasje om "flaskebarn". Så nå er det bare å vente i spenning :)

(og ja, jeg er engasjert i dette temaet fordi det går inn på meg at mødre gruer seg for barseltreff, ikke får den hjelpen de har krav på og fordi mange barn heller ikke får det de trenger av mat fordi helsepersonell (og andre mennesker) ikke har peiling på dette temaet! Så beklager dere anonyme hvis dere ikke liker mitt engasjement!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt supert!!! :o)

Venter i spenning :o)

Skrevet

Hei!

Jeg var anonym og svarte deg på det andre innlegget. Har da ikke sagt noe om at du ikke burde være engasjert? Beklager hvis du oppfattet det på den måten. Men dette høres jo mye mer konstruktivt enn bare å kritisere dem for at de skriver noe positivt om amming. (Mye bedre å engasjere seg postivt enn negativt hvis du skjønner hva jeg mener?)

Det må jo være bedre å oppfordre dem til å skrive mer om mme og flaskemating enn å forsøke å sensurere ammeinformasjon :-) Sånn med tanke på oss her inne. Jeg har i hvert fall ingen nytte av at de som ammer skal nektes informasjon eller positive nyheter om amming. Det er viktigere med god informasjon om mme og flaskemating!

Skrevet

Kjære Anonym!

Jeg tror du har misforstått litt, for det brevet jeg skrev til "Mamma" var da ikke ment negativt og som kritikk, men man må jo spørre, og det er sikkert måten jeg spør og skriver på som gjør at du tolker det som kritikk.

Og jeg forsøker jo ikke å få dem til å sensurere ammeinformasjon. Herregud, det er jo informasjon om amming over alt, så det ville jo vært et helt dødfødt prosjekt!

Vet du, en kompis av meg spurte meg om jeg var mot amming, men selvfølgelig er jeg ikke det!! Det ville jo vært det samme som at en som ammer var mot mme...

Grunnen til at jeg reagerte så sterkt på den undersøkelsen som stod i bladet er at det bare er i Norge man har så enormt fokus på amming. Og hvis du ser på en nylig undersøkelse av barn i Europa, så ligger vi ikke på topp når det gjelder lykke eller annet, bortsett fra pengemessig... Så da skjønner jeg ikke helt at dette kan gjelde for oss!

Les også et av svarene i den andre debatten vår, da ser du en som skriver om en som har analysert undersøkelsen litt bedre, og ser at den faller litt fra hverandre (husker ikke helt ordlyden).

Så altså: Jeg har ALDRI ment å være negativ, det er bare mitt uttrykk som blir sånn når jeg er engasjert! ;-)

Skrevet

Jeg synes det er flott at du er så engasjert og har energi til å gjøre noe med saken :-) De fleste med flaskebarn mener det samme som deg og føler at det skal være forbundet med skam å gi flaske, det kan bl.a. helsepersonell og tidsskrifter ta skylden for. Artikler om flaskebarn kan så absolutt hjelpe. Takk! :-)

Skrevet

Så flott at noen gidder. Jeg er ikke no flink til å formulere meg i sånne brev så bra noen klarer det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...