Gå til innhold

Du vet du er gravid når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror graviditeten har endret personligheten min litt. Er endel ting jeg gjør annerledes og føler annerledes om. Jeg starter med noen av mine (kommer sikkert på flere underveis) og håper at dere har noen dere og. Blir kanskje litt lettere om vi kan le litt av det:):)

..du brekker deg av kjøleskapslukta

..du plutselig blir livredd for tanken på en blødning (før ble jeg livredd dersom mensen var 1 dag forsinket).

..du sender samboeren din byen rundt etter et pizzabakeri som tilbyr karri i rømmedressingen.

..du kan sitte og lukte på en appelsin gjennom hele dagsrevyen

..der du før opplevde at noen var en smule irriterende har du nå lyst til å skalle de ned, slepe de utenfor og skambanke de.

..samboeren din sier at han tror magen din er blitt litt større og du blir GLAD!

..du ser en hund bæsje på gata og du bare "ser" lukten ose mot deg selv om du står 20 m unna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... du blir rørt til tårer av værdama på TV2...

....du begynner å tenke før og etter fødsel i fht alt som skal planlegges ( julefeiring, ferieturer mm)

....du bryr deg katta om taxfree kvota etter sydenturen....

....du blir sint når mannen bruker vaskemidler som LUKTER på badet...

Skrevet

Joo, jeg har en skikkelig teit en til!!

.. når venninna di (som er sagaen om isfolket fan) tror du har en alrune rot i kjøleskapet og driver med hekseri, mens det i virkeligheten er en ingefærrot som du slikker på for ikke å kaste opp.

.. og du kan ikke forklare hva det i virkeligheten er fordi det ennå er 5 uker til du runder de magiske 12!

Skrevet

hehehe.... syns jeg ser dere....

Skrevet

Naar kjaeresten din tar initiativet til sex og du tenker "yeah, right"!!

Skrevet

..du vurderer den maten du skal spise ut i fra ett kriterie: hvordan er det å kaste det opp igjen? (for det er jo akkurat det som skjer)

..du niglaner på folks barnevogner og må virkelig ta deg sammen for å ikke løpe bort for å spørre om de er fornøyd med den!

Skrevet

Trenger ikke være gravid for å tenke det!;)

Skrevet

Leeeeeeeeer@lille frø

BINGO!

Skrevet

og du vet at du er KVALM når du...

....blir stressa av at noen sier de kommer på besøk, du orker ikke lage mat og det er fortsatt flere uker til du "kan" si det. (Hva slags unnskyldning skal jeg bruke for at de ikke skal komme?..)

...håper du ikkje møter kjente på butikken

...eller treffer naboen ved postkassa

...sie uff til til fleste middagsretter mannen foreslår

Skrevet

.... når du konstant lurer på når neste mulighet for å få sove litt er... .trøtt jeg!!

Skrevet

Du veit du er gravid når:

...du ligger litt ekstra på sofaen på kvelden å høyrer etter kva tid mannen din sovner, så du slepper sengekos....

...når å sova er viktigere enn alt anna..

... når du griner av alt og ingentig på tv....

...når hybelkaninene ikkje irriterer lengre...

Skrevet

..du vurderer å skille deg fra barnefaren fordi han syns at tegningen av embryoet i uke 7 ser ut som noe hentet fra en skrekkfilm. Jeg ble bare såååååå lei meg:(

..når du er redd for å trykke når du har forstoppelse fordi du innerst inne ikke er helt overbevist om at embryoet ikke kan dette ut.

..ikke lenger kan sove på magen for du har så vondt i puppene.

..vurderer å svinebinde legen og stjele med deg ul-apparatet hjem så du kan seg på spiren når du vil!

Skrevet

....sover 12 timer i døgnet

...skreller alt av frukt og grønnsaker fordi det gjør så vondt å kaste opp når skrellet er på

...går med plastikkpose i lommen i dagligvareforretning i tilfelle du ser noen matvarer som gjør at du må spy

...sitter med pute foran ansiktet under reklamepauser for å slippe å se alle de ekle matvarene de reklamerer for

...ikke orker å gi mannen din et kyss fordi han plutselig har konstant forferdelig ånde

....det beste som finnes i fryseren er ett brett med isbiter

Skrevet

...gråter av sangen The Rose av Bette Midler

;)

Skrevet

Lol!! Dette var herlig å lese!! Trodde det bare var meg som var så ekstem som dette.

Skrevet

...du griner på legekontoret fordi det ikke er ledig legetime IDAG, når du har bestilt time om en uke ;) Flaut!

...det føres store indre kriger i sinnet ditt, slik at du blir dritsur og du bare leter etter noe å faktisk være sur for

Skrevet

LER!!! Her var mange bra!

Når du savner å ha vondt og å vere kvalm viss du mot formodning ikkje er det ein dag.

Når det første du seier i det du kjem inn døra er "kan du gå ut med bleiebøtta? Den luktar." Og bleiebøtta står i andre enden av huset og det er ingen andre som kan kjenne lukta...

Når du kvir deg til å skifte bleie på toåringen i tilfelle brekningar.

Når du stadig kjem med kommentaren "det luktar her" og sambo ler av deg.

Når du går med pose i lommen i tilfelle oppkast ein stad utan do. (som på bussen....)

Skrevet

....du blir kvalm av samboern for han har vasket seg med såpe...!!

Takk og lov det er flere enn meg som reagerer på rare/tidligere normale ting!! Begynte å tro jeg var blitt gal!! Hadde aldri trodd det var mulig å spy av kjøleskapet, men.....DET ER DET!!!!

Skrevet

...du slipper opp for unskyldninger for å slippe å være med på vinkveld, fest, byn osv at du opp fiktive jobbvakter, for så å stenge meg inne hjemme hel dagen og ikke åpne når det ringer på, for jeg er jo på jobb..

..du blir så rørt av egentlig idiotiske tv-norge programmer (som f eks ''for better or for worse'') at du egentlig ikke kan se på tv mens andre mennesker er til stede.

..du begynner å grine i butikken fordi de er tom for de gulerøttene du liker best, og prøver å kjøpe den siste pakken, som selvfølgelig en gammel sur mann har kjøpt, for dobbel pris. (Dette var utrolig flaut der jeg sto med tårer i øynene og prøvde å kjøpslå med mannen, men det endte bra)

..du kaster opp sammen med pasientene på jobben, for det lukter så ekkelt når de spyr. (Har aldri hatt problemer med dette før)

Skrevet

...du ikke kan gå inn på do å tisse for du vet du kommer til å spy av lukten på badet som er helt jævlig, men ingen andre lukter den.

MEN, har hatt min første spy frie dag på 5 uker. Er bare helt fantastisk, men regner med å være like ille i morgen.

..og det håper jeg, for får helt angst når symtomene forvinner. hihi:)

Merkelige greier.. Men i dag er jeg 11+4. begynner å glede meg nå!

Skrevet

du har har mest lyst til å la gubben sove i garasjen etter en kraftig skyllebøtte, fordi han ikke gidda kjøre ut for å kjøpe bamsemums kl 23.00 om kvelden...:) Så når han er lei av at du surer og sier han godt kan kjøre likevel, nei da er det for sent. Vil han kanskje at du skal bli tjukk og nå?? (lover dere gubben var frustrert da ja...)

Skrevet

... når du stadig får til kommentar fra folk som er innvidde... "Her er det hormoner i sving ja!"

....når samboeren BARE kjøper EN pakke servelat/skinke (som du ellers ALDRI spiser) fordi han tenkte det var en sånn dille ting som ville forsvinne til neste måltid.

...når du bare kan spise det du har mest lyst på akkurat der i øyeblikket fordi du ellers bare brekker deg og blir kvalm.(selvom det er pinnekjøtt og tar 4timer)

...Når du MÅ ha mat NÅ, fordi du blir kvalm av å bli sulten.

...Når folk rundt deg stinker..selvom de til vanlig lukter ingenting.

..når småbarn synger på tv og du stortuter!!!

Skrevet

- når jeg kjenner på puppene mine hele tiden for å kjenne at de fortsatt er ømme

- når alle mennene på jobben plutselig lukter masse parfyme noe jeg aldri har kjent før

- når jeg ønsker kvalmen skal gå bort, men håper den tilbake igjen når den ikke er der

- når hunden min plutselig lukter kjempe vondt når jeg aldri har kjent det før

- at jeg er sulten hele tiden

Skrevet

Når du har fire ex-it flasker i sving på ein gong: ei på badet, ei på kjøkkenet, ei i veska og ei på do på jobb.

Skrevet

hehehe..... Ler meg i hjel! Hold nesten på å tisse på meg på vei ned tråden hær! Kjenner meg igjen i alle notatene! byttet plass med mannen min, slik at han kunne ligge nærmere vinduet, slik at jeg ikke kunne "lukte" han på natta... Han må virkelig føle seg elsket...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...