Gå til innhold

Kan barnehagen nekte å bruke Up and Go-bleier på snuppa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, ikke nekte, d tror jeg ikke noen bhg gjør hvis man har en GOD grunn til å kun bruke up and go.. D er nok ik mange barn som bare kan bruke d.. Men ser for meg situasjonen med bare up and go-bleier: Kl er 12, man har spist og skal som "tidligvakt" ha ansvaret for bleieskift. På avd er d 14 bleiebarn.. Etter man er ferdig med å skifte på alle up and go, der man må ta av alt tøyet fra livet og ned(undertøy, str.bukse og bukse) og endelig kommer seg ut i regnværet, har et par bæsja og man må inn igjen og igjen er bøtteballetten igang! Man kommer seg omsider ut igjen, men da er d bare snakk om litt tid før barna begynner å bli henta... hehe, og akk så sliten ;)

Dette var satt på spissen, og en hypotetisk si., men ik langt fra virkeligheten..

jeg er glad de aller, aller fleste kan bruke vanlige bleier i bhg..Ellers må jeg sette opp på dagsplanen : bleieskift fra 12-14 etc.. haha

Hilsen bhg arbeider.

Skrevet

Jo dette må jeg si faktisk ER langt fra virkeligheten.... Hvis det er sånn dagene blir er det de voksne i bhg som har et organiseringsproblem, man kan ikke skylde det på up&go.

Skrevet

les; en hypotetisk sit., satt på spissen.

Da kan man vel tenke seg hvor mye ekstra tid d ville ta hvis ALLE brukte up and go, d er ikke å SKYLDE på up and go.

Skrevet

Her sender jeg med up and go bleier og det er helt greit,det er jo en voksen på 3 barn under 3 år så det går jo ikke så allverdens med tid. ser ikke problemet med de bleiene og jeg har jobbet i barnehage selv.

Skrevet

Siden datteren din har uttalt flere ganger at hun syns de bleiene er dårlige så syns jeg du skal ta det hintet og prøve å få noe positivt ut av det! La henne bare gå i de bleiene så går det nok ikke lenge før bleier er en historie hos dere! Truse er faktisk mye bedre enn alle typer bleier. Vet om flere som går over til vanlige bleier når de avvenner barna fra bleier.

Du skriver riktig nok ikke noe om alderen til jenta di men viss hun er så stor at hun klager på bleiene så vil jeg tro at hun er stor nok til å slutte med hele dritten!

Skrevet

Uff, dette er faktisk en problemstilling jeg gruer meg til... Lille starter i bhg nå til torsdag, og her har vi brukt up&go kontinuerlig siden hun var 6-7mnd....Nettopp fordi hun blir sår av teipbleier, og ja jeg prøvde flere forskjellige merker .... Så jeg kommer til å gå for up&go i bhg også...

Men hjelpes meg om dette er innstillingen...

Må undres om dere som er så negative til up&go også skuler på de mødrene som trumfer igjennom med bruk av up&go bleier i bhg, fordi da vil jo deres barn få mindre tid til å aktiviseres,leke og lære?....

Skrevet

Jeg støtter barnehagen fullt og helt på dette området. Det er jo bare tull at barn ikke kan bruke tapebleier (borrelås) som alle andre barn kan. Mistenker faktisk at det ikke er barna som er problemet i slike tilfeller, men heller stae foreldre som på død og liv skal vise at "jeg bestemmer for mitt barn" uansett for fillesak det egentlig er snakk om.

Skrevet

Jeg mener at du IKKE bør være vanskelig, ta med vanlige bleier!!

Men ja, jeg skjønner at du ikke liker slike vanlige bleier. Og hadde barnehagen kun hatt ditt barn med bleie, hadde saken vært en annen. Jeg tenker slik: bruker de mindre tid på bleieskift, så har de mer tid til å bruke på barna.

Og det med lønn er et helt useriøst argument!!

Skrevet

Når jeg skifter på vesla pleier jeg å ta av all beinklærne, og hun bruker teip-bleier...

Up&Go ville ikke vært verre å få skiftet på for min del...

Skrevet

Vi har alltid sendt med Up & Go i barnehagen,å vi har aldri fått noe beskjed om at de ikke ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...