Gå til innhold

Kan barnehagen nekte å bruke Up and Go-bleier på snuppa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skjønner vel hvorfor de ønsker det eller??????????

Hvordan tror de hadde hatt det på vinterstid med 20 unger som skal skiftes på.........ALTSÅ; man sparer tid og barn slipper å bli kles på og av.

ANG jobb og lønn gidder jeg ikke svare på en gang, for du mener du bør bestemme hvordan rutiner skal være så er det vel bare å snakke med bestyrer.

OG barnet ditt vil nok ikke lide av å bruke teipbleier.

Skrevet

KJØP UNDERBUKSE TIL SØNNEN DIN PÅ 3 ÅR, DA SKLIR IKKE BLEIEN NED.

Det er ikke meningen å rope men vil bare at du skal se det i og med at innlegget kommer på midten. Sønnen min gikk ganske lenge med bleie som dro buksa ned, og etter at vi begynte med underbukse ble det så mye mer konfortabelt for han + at han synes det var kjempekult å ha på seg.

Skrevet

Bruker du ikke truse på ham da? Da sklir vel ikke bleia ned?

Skjønner at du ikke vil bruke body på ham, men en truse eller en boxer som er laget for bleierumper, holder bleia godt på plass.

Skrevet

i barnehagen til snuppa er det 38 bleiebarn 38 x5x2= mange bleieskift. Over 6t. med bleieskift på en dag.. jippi.

Skjønner godt at de vil ha vanlige bleier i barnehagen. Resten av dagen kan hun jo bruke up and go. Er de litt store/ store nok så blir jo ikke bevegelsen hemmet.

Skrevet

Himmel og hav, så lette mange av dere er å terge :-)!

I løpet av en økt med "Grays" har det rukket å komme inn SÅ mange ukoselige og frekke svar. At det ikke går an å svare greit altså...

... gjelder absolutt ikke alle, men en god del!

Til dere som skriver at hun ikke har vondt av å bruke teip-bleier, hvordan i huleste vet dere det? Men klart, det er jo mye bedre at hun må ha vonde bleier på (ja, for de er vonde for henne. Hun har sagt klart fra. Mange ganger.) - enn at de ansatte får noen UBELEILIGHETER!

Ja, det er kjipt å stå å skifte på unger store deler av dagen, men det er faktisk en del av jobben og de får fullt betalt for det. Til alle som skriver at hverdagen skal lettes - selvsagt bør man gjøre det hvis man kan, jeg skjønner jo såpass og forstår tegningen. Jeg forstår jo selvsagt enkeltheten ved ikke å ta av alt tøyet (selv om jeg gjør det uansett jeg da...), men jeg synes det blir litt feil å rope ut om hvor mye de ansatte på en måte skal "skånes" i forhold til dette, fordi det er rett og slett er jobben deres!!! Jeg gjør flere ting i løpet av dagen som ikke er så moro ELLER nødvendigvis jobbrelatert jeg også!

Og jeg ville jo tro at det nødvendigvis er flere som jobber i barnehagen enn kun EN person som skal skifte bleie... ellers tror jeg seriøst jeg ville ha tatt barnet mitt ut av barnehagen, dersom kun èn ansatt skulle ha ansvar for 38 unger som det ble skissert over her...

Skrevet

Sa ikke at det var en som skiftet bleie på alle 38 da, stakkars folk da ;-)

Men det blir mange timer med bleieskift på en dag i barnehagen totalt sett.

Skjønner at de vil gjøre det litt lettvint.

Skrevet

Du må jo være alle barnehageansattes marerittmamma..

hehe..

Skrevet

Ja, men kan du ikke bare ta med deg Up and Go-bleier da!?!

Også forteller du de ansatte hvorfor du ikke vil at tuppa di skal bruke andre bleier.

Jeg skjønner ikke hvor du vil med innlegget ditt jeg...du lurer vel ikke seriøst på om de kan nekte deg?

Du skjønner da vel at de seff ikke kan nekte, de kan bare ønske.

Og hvis personalet prøver å forklare deg hvorfor de helst vil ha andre bleier, kan du jo bare fortelle dem at de får full betaling (som du selv sier det) for å gjøre denne jobben, og det er jobben deres!

Mulig du ikke blir så populær der, men du får i allfall viljen din.

Skrevet

Skjønner bare ikke hvorfor dette er noe å lage et nummer ut av! Vær glad dere har barnehageplass!! hehe Dagmammaen til guttungen vil heller ikke ha Up & Go og det er helt greit for meg! ser ikke problemet her jeg, men... Lidl sine bleier er kjempegode... De slir litt, men det synes jeg trusebleiene også gjør, så...

Skrevet

Apropos...du er jo lærer ser jeg.

Lærerne til ungene mine, vil at ungene skal ha sko med borrelås, til de har blitt store nok til å klare å knytte selv. Dette gjelder både utesko og gymsko.

Og det kunne ikke falt meg inn å nekte, og sendt med de knytesko, selv om lærerne faktisk får full betaling for jobben, og det er jobben deres å hjelpe ungene.

Hadde blitt en kort gymtime da, hvis to lærere skulle stått og knyttet skolissene til 60 elever....

Skrevet

Oi! Jeg må bare kommentere det du sier om at de ansatte ønsker å lette bleiesituasjonen for å "skånes".

Det er det dummeste jeg har hørt i dag! Man er på jobb FOR barna og da ønsker man å bruke tid på ting som er viktig, som f.eks læring og lek, dagene flyr av gårde og man rekker ofte ikke å gjøre halvparten av det man har tenkt. Synd å bruke masse tid på bleieskift da, når det egentlig kan gå fort og greit.

Når det er sagt, hvis det er veldig viktig for deg og din datter i tillegg får sår, så må det vel gå an å ha en ordentlig dialog med barnehagepersonalet. Det går jo litt begge veier det der med forståelse?

Skrevet

Javisst. Kan vel ikke helt sammenlignes med en gymtime ala 45 minutter mot en full dag på 8 timer?

Og i forhold til sko: dette har da vel ikke direkte med komforten å gjøre? Det er DET jeg vil med innlegget mitt, at jenta vår ikke liker teipbleiene fordi hun blir sår av dem, ikke fordi jeg synes de er ufine å se på, f.eks.

Og hadde jeg hatt et barn i skolealder som hadde fått vondt i føttene av sko med borrelås (ja, sånn teoretisk ja!) så hadde jeg selvsagt bedt om å få bruke knyttesko. Og som lærer hadde jeg faktisk ikke gjort noe nummer ut av det heller, fordi det er foreldres rett og det er MIN JOBB, uansett hvor kjedelig og upraktisk det er!

Skrevet

Det var ikke slik jeg mente det .Det jeg mente, var at det kan virke som om mange HER INNE mener at de ansatte skal "skånes" på måten det argumenteres på.

Skrevet

Jeg henger fortsatt ikke helt med...

....du vil med innlegget ditt, fortelle oss at jenta di syns det er ubehagelig å gå i teipbleier???

Helt i orden det altså, men det er vel heller bhg-personellet du bør fortelle det til, ikke oss?

Jeg tror egentlig du ville ha mange innlegg av folk som var enige med deg med innlegget ditt jeg, og når du ikke fikk det, så ble du "sur".

Hehe, og jeg er i kranglete humør i dag ;)

MEN...du bestemmer seff selv hvilke bleier du vil at jenta di skal bruke i barnehagen. Snakk med de du, så ordner det seg nok.

Skrevet

Dersom dette er alt du har å utsette på ved barnehagen, så skal du være veldig fornøyd!!! Kan ikke skjønne at dette skal være noe å "fortvile" over- bruk up and go hjemme og la barnehagen slite med borrelåsen om dagen.

Jeg vil heller at de ansatte skal ha så mye tid som mulig til å gjøre hyggelige ting med barna i barnehagen- fremfor å bruke tid til å skifte bleier.

Huff folk finner mye å bekymre seg over....

Skrevet

Vel Katja, hehe - på min jobb prøver jeg faktisk å etterkomme foreldrenes ønsker - selv om det til og med går over min normerte arbeidstid og postbeskrivelse. Jeg synes det hører med i et slikt yrke (ja, lærer) - at dersom enkelte foreldre har et særskilt ønske, ja, så prøver jeg selvsagt å gjøre det jeg kan for å få situasjonen så grei som mulig. At det innebærer at jeg må sitte en time i uka sammen med en faglig svak elev å hjelpe, dele opp ukeplanen, f.eks, - noe som ikke tilhører stillingen min - så gjør jeg det.

Skrevet

Nei, regnet ikke med at alle var enige med meg - ville vel vært lite vits i å skrive innlegg da. Og jeg ble heller ikke "sur", men oppgitt over folk som ikke kan svare greit og saklig. På null komma niks er jeg blitt "marerittmamma" og "upopulær blant barnehageansatte" - og da skal det pinadø meg ikke mye til, mener nå jeg :-)!

Men angret meg omtrent med en gang jeg hadde skrevet innlegget, for man blir jo omtrent halshugd før man rekker å lagre.

Skrevet

Jojo, men sånn er det jo her inne, syns det er til tider er litt gøy jeg.

Men enig med deg, det hender det tar helt av.

Men som sagt, hvis du forklarer hvorfor du helst vil at tuppa di skal ha Up and Go, er jeg helt sikker på at det går i orden.

Jeg er selv førskolelærer, og vi er ikke sååå strenge, og vi prøver så langt vi kan å etterkomme foreldrenes ønsker vi også.

Ha en fin kveld! :)

Skrevet

Det kan på flere virke som om det kun er ansatt 1 person i barnehagen? Jeg regner da med at selv om en går og skifter, at ungene ikke sitter mutters igjen alene og ikke aner hva de skal gjøre!

Eller?

Skrevet

dersom hun blir sår av teipbleiene til Libero, prøv å bytte merke. Dersom dere ikke liker pampers er f.eks. Coops bleier helt ok.

Skrevet

Joda, helt greit at det oppildnes innimellom - men er litt slitsomt at "haukene" er der med èn gang, hvis du skjønner :-)!

Og jada, regner vel med at bleiesituasjonen ordner seg - selvsagt resignerer vi og bytter til teip dersom det blir så tungvint som mange her inne i kveld skal ha det til.

Ha en fin kveld du også :-)!

Skrevet

Kjempedilemma dette her..

Helt seriøst.. Jeg hadde kjøpt teipbleier.. ta på henne en up & go når dere drar hjemmefra.. Da er det vel bare et skift hvor hun må bruke teipbleier.. ca.. 1-2 teipbleier pr. dag..

Hadde ikke gjort meg noe som helst selvom vi selv bruker up & go her hjemme.. Mini er 21 mnd og har søkt barnehage til han 2 ganger nå.. Siste gangen vi ringte til kommunen 1 uke siden var det 200 stk i kø..

Behøver vel ikke si at jeg ikke synes du har et altfor stort problem !?!?!?

Skrevet

Barnehagen kan ikke nekte deg å ta med Up&go til barnet.

Jeg jobber på småbarnsavdeling og skifter mange bleier i løpet av en dag, men ser det som fullstendig uproblematisk at barna har med Up&go.

:-)

Skrevet

Ah, jeg har ikke giddet å lese alle svarene du har fått, men vil gjerne komme med et kjempesmart tips.

Alle Up&Go variantene til Huggies har klaffer i tillegg til strikken slik at de kan brukes som teipbleier uten at det går på bekostning av bevegelighet og komfort for de små:)

Vi har brukt flere slag av disse og Potty Training pantsene er de aller beste om sommeren. Låsene i sidene fungerer omtrent som borrelås.

De som er for de mindre barna er litt vanskeligere å få tak i men Meny fører dem, bare sjekk utenpå pakken at det er de med klaffene OG strikken.

De er mye bedre enn feks Pampers Aktive Fit, fordi de faktisk er trusebleier, ikke bare strechy;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...