*WinnieThePooh* Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 Gutten min er 2 1/2 mnd gammel. Er det for tidlig å begynne å øve litt med flaske?? Jeg kjenner jeg har veldig behov for å f eks gå på kino med ei venninne eller gå på kveldsbesøk for å være litt sosial... Er det en ide at det kun er pappa som gir flaske slik at lillegutt fortsatt assosierer meg med puppen? Jeg håper også og kunne være med på bryllupsfest i begynnelsen av september og da hadde det vært greit om jeg slapp å dra hjem for å amme. Hva synes dere? Hilsen
Stine*Mor Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Man må jo prøve seg frem å finne løsninger som passer en selv og barnet best. Men for jenta mi som nå er 4 år, så gjorde vi d slik at far ga flaske når jeg var borte, og jeg ga bare pupp. Og for oss fungerte d kjempebra. Da var d ikke nødvendig at jeg var hjemme og tilgjengelig bestandig. Hun tok både pupp og flaske kjempefint, og vi begynte med flaske når hun var 3 mnd gammel. Men bare når jeg skulle noe spes da. Blir d for mye flaske kan d fort skje at barnet ikke vil ta puppen lenger. Denne gangen har jeg litt større problemer, for gutten min som er 2,5 mnd nekter fullstendig å ta flaska, han vil bare ha pupp. Jeg har hatt 2 timer hos tannlege og 1 time hos lege hvor far har skullet passe ham, men han skreik hele tiden og tok ikke flaska.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Min er faring etter 3 barn er som følger: De to første prøvde jeg ikke flaske med før de var rundt 2,5-3 mnd gamle. Da nektet de, villle ikke ha! Og måtte styre mye, og gråte mye før de tok den, etter å ha lurt oppi ei lita teskje sukker i melka Lillemor nå, begynte vi å øve med når hun var 3-4 uker, og hun har ikke protestert i d hele tatt. De første gangene pumpet jeg, så hun fikk mm, men vi har også prøvd med mme, slik at hun tar d om d skulle være krise. Får bare litt av gangen da, og ammer selvsagt enda. Men som deg, så ønsker jeg å kunne gåut døra en tur, ogheller pumpe først eller gi henne mme for en gangs skyld. Derfor ønsker jeg at hun skal kunne bruke flaska også.
junea Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 har en liten en på 1måned. allerede etter 2 uker har han fått flaske en gang om dagen av far. alt går greit!
*WinnieThePooh* Skrevet 15. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2007 Takk for svar Ser ut til at jeg fint kan begynne å øve mer med flaske og ikke er dårlig mor av den grunn Dette med å også prøve mme var et godt tips til evt krisetilfeller! Takk takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå