Gå til innhold

dukkeklær til baby born dukker.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke klær til disse sinnsyk dyre?? 199 kr for ett sett, at det går an..!! :(

Kom til å tenke på, er det en str i små babyklær som kan passe til disse dukkene? Str 50 kanskje..`?

Skrevet

Tror prematurklær passer. str 44:-)

Skrevet

Str 44 passer. Og så er det noen som strikker/syr klær til dukker og selger på finn.no eller qxl.no, ikke alltid så dyrt heller.

Skrevet

takk. :)

Men prematurklær, hvor kjøpes det da? Har de på h&m?

Skrevet

Det var det da........de er kanskje like dyre som dukkeklærne he, he. Tror ikke det finnes på H&M.... Vet bare at niesene våre har bruk denne str til sine dukker, og de hadde jo en del klær siden de er født 2 og 3 mnd for tidlig...

De har det på Babyshop i hvertfall, men vet ikke hva det koster.

:-)

Skrevet

Kjøp heller babyklær ja. Gjerne på tilbud. Mange som gjør det. Syns de klærne er finere enn dukkeklærne og:-)

Skrevet

De selger litt prematur klær på H&M.

Skrevet

Ja, når du sier det, så har jeg sett noen bodyer i denne str....:-) Kanskje du slipper litt billigere unna der:-)

Skrevet

Så hyggelig da! Å kjøpe prematurklær til dukkene som virkelig trenger det. For vi med små babyer som også kunne tenkt oss klær i str 44 kan jo bare strikke eller sy noe vi ja.

Særiøst damer???

Når jeg kom fra sykehuset med min lille var det faktisk ikke mulig oppdrive små nok klær, for som damene bak diskene så smilende forklarte: de var jo perfekte til Baby-Born-dukkene. *spyr*

Skrevet

Nei da har jeg vel misforstått jeg da, beklager. Trodde klærne var laget for et lite (heldigvis) utvalg babyer som trenger de. Er ikke mange prematurklær å oppdrive, så da skal jeg holde labbene unna så Baby-Born ikke går vinteren i møte uten en trå på kroppen. :-o

Skrevet

Å unnskyld, da. Jeg kjøpte en strømpebukse til kr 10,- som lå nederst i en tilbudskurv. Skal aldri gjør det igjen!!

Skrevet

er faktisk enig med lisseummanuddeattjam....

det er faktisk veldig vanskelig å få tak i så sma str, og det er jo egnet til premature og ikke baby born.. det er faktisk ikke så mye utvalg i små strl og da burde de som virkelig trenger de, få muligheten til dette

Skrevet

Vet du hva.......først syntes jeg du var skikkelig teit og overreagerte en smule......., MEN jeg er faktisk enig med deg......... Har bare ikke tenkt på det "sånn" før. Sorry! ;-)

Skrevet

men, om "alle" klarer å få tak i klær til babyborn dukker, så må det jo gå an å få tak i klær til premature også.......?

Og om detlangenicketmedprematurbabyjegikkehuskerifarten hadde tatt en annen tone, så hadde det vært lettere å prøve og forstå.

Skrevet

Enig i at tonen kunne vært annerledes...det var vel derfor det tok litt tid før jeg "forsto"......:-)

Skrevet

Joda jeg var krass, men som oftest er det jo ingen som reagerer her uansett hva man kommer med. Og jeg ble rimelig forbanna på vegne av alle med (for) små babyer når jeg leste at så mange anbefaler prematurklær uten skrupler. De er der med en hensikt. Akkurat som at jeg ikke kjøper laktoseredusert melk eller klær i str 58 for å sy om til gardiner.

Skrevet

*kremt* Hva med å spørre butikkene hvorfor de ikke tar inn flere klær da? Butikkene driter jo i hvem som bruker klærna de selger...

Tviler på at det skal være noe problem å finne tøy til premature hvis man virkelig prøver, feks nettbutikker osv?! De trenger jo bare bodier og kosebukser når de er så små =)

Skrevet

hvis vi snur litt på flisa....

Er det ikke slik at butikkene tar inn klær/varer etter etterpørsel? Så hvis det er stor etterpørsel vil de ta inn mer varer og større utvalg?

...så i realiteten kan en si at hvis mange kjøper str.44 til babyborn dukkene og etterspørselen øker kraftig vil det jo bli bedre utvalg og mer i butikkene også. Er ikke det bra da? Så vil det ikke være så vanskelig for dem med prematurebabyer å få tak i klær :-) Bare en tanke.

Skrevet

og så finnes det jo alltids dukkeklær om du ikke finner prematurklær...hihihiiii

ok, det var en spøk. :D

Men seriøst, siden folk ser ut til å få tak i prematurklær til dukker, så må jo du klare å få tak i til babyen???

Skrevet

Jeg fikk dukkeklær (body) av lille, søte kusina mi til babyen.

Hun syntes at babyen hadde mer bruk for det, enn dukka.

Brukte den masse mens vi var på sykehuset :)

Søt å tenke på nå :)

Uansett så har jeg aldri sett at det har vært "tomt" for prematurklær på HM. Naturligvis er det ikke samme utvalget som til "vanlige" babyer, men det er det da virkelig heller ikke marked for.... :)

Skrevet

Hæhæ.. spesiellt siden det finnes så mange sånne fine pelsjakker med hette og div. annet rart til baby born dukkene. Blir fine de ungene da. Forøvrig enig med tilbud og etterspørselsteorien. Jo flere som kjøper, dess mer tar butikkene inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...