Gå til innhold

Hva kommer leamus av? Har slitt med det nå hver dag i vel over ei uke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det av for lite søvn det kommer av, at jeg rett og slett er sliten, men merker det ikke slik, sover i blant på dagtid, men ikke mer enn 30min, hater å sove på dagen, blir jo så ødelagt rett etterpå.

Leamusen kommer på høyre øye titt og ofte gjennom dagen, den varer ikke lenge, max 1min per gang.

Fortsetter under...

Skrevet

Rundt øynene er det muskler, og av og til skjer det ukontrollerbare samantrekkinger av de enkelte fibrene i disse musklene. Det er helt ufarlig og kommer av at den elektriske spenninga i muskelen er litt ustabil.

Før i tida trodde folk at lemus på høyre øye betydde ulykke, og på venstre betydde lykke. Men det var nok bare overtro!

Kjerringråd:

Leamus, eller lemus som noen sier, er ikke farlig og er ikke tegn på sykdom, men det finnes kjerringråd mot det. Har man derimot muskellammelser som skyldes sykdom eller skader av nerver, kan man ofte se leamuslignende sammentrekninger av den skadde muskelen.Ved inntak av daglig maksimal dose av fiskemel blir man kvitt plagene. Fiskemel som kjerringråd mot lemus fås kjøpt i helsekostbutikker.

Skrevet

leamusen? hva er det, hihi...

Skrevet

Har hørt at stress og trening kan føre til leamus.

Skrevet

Har hørt det kan komme av kalkmangel...

Skrevet

Jeg hadde leamus på øyelokket sammenhengende i 2 mnd. Det var i en periode med mye stress, jeg flyttet, lite søvn og generelt mye slit. Plutselig en dag, da ting hadde roet seg, var det borte...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...