Gå til innhold

Tidlig å tenke på julen, men.....

Anbefalte innlegg

Vi har en på 3 fra før og termin med neste i begynnelsen av des.

På julaften så skal vi kose oss hjemme alene med frokost og gaver fra hverandre slik at gutten på 3 kan få åpne noen leker, en film eller musikk som han kan kose seg med resten av dagen. Pga stor frokost (som vi vanligsvis er litt sen ut med å spise) så blir lunsj bare noe lite og lett. Rundt kl.15 så drar vi til min familie som bor i byen hvor vi koser oss resten av dagen/kvelden. I fjor latt vi gutten vår få åpne en gave når han kom dit slik at det ikke skulle bli så mange gaver på en gang og da kunne han kose seg med den ei stund før neste gave (vi passet på at han åpnet en vi viste han kunne bruke med en gang).

På 1.juledag så er vi med hans familie og gjør alt om igjen men med dem. I fjor så ble det for mange gaver for gutten så han sparte noen som han fikk åpne 2.juledag i stedet. Det er godt å spe ut jula syns vi slik at barna kan nyte det og kose seg masse!

Slik gjorde vi det i fjor og skal gjøre det i år også! Passet perfekt for oss! Men kan hende vi hopper over kurken i år... vi får se...

Fortsetter under...

Heisann!

Nå melder jeg meg også inn i klubben her. Er vel på tide nå. Har termin 11.nov.

Vi feirer jul hos mine foreldre som bor like ved. Greit å bare kunne dra hjem etterpå. Storesøster på 5 blir igjen hos besteforeldrene.

Det som blir mer utfordrende er at svigers kommer den 26. des og blir til den 2.jan. De bor i dk så er jo ikke så ofte de er her, og skjønner jo godt at de vil se nurket......heldigvis er de veldig greie, men skulle gjerne vært bare vår lille familie når pappan endelig har fri fra jobb. Kanskje bare jeg som er egoistisk, men de kommer jo uansett, og vi får det helt sikkert koselig....

Har også tenkt å begynne med julegaver snart. Typisk meg å handle de siste rett før jul. Da blir de bestandig så dyre, så i år har jeg tenkt å virkelig være ute i god tid.

pappaen min flytter til thailand etter jul, så har prioritert ham på julaften. Så da blir det meg, samboer, pappaen min og søsteren min. (har ikke så stor plass vi heller, og vil ikke ha flere folk med en liten baby i hus).

Blir nok annenhver jul hos mamma og hos svigers de senere år.

Men julen er jo ikke bare julaften. Går jo ann å dra på middag første og andre juledag til forskjellige "deler" av familien. Og så har man jo nyttårsaften også... bare å fordele det litt utover.

Her blir det fullt hus og stormende jubel, og jeg gleder meg. Mine svigers og hans søster med 2 barn på 6 og 8 skal være her på julaften, de bor 5 min unna, så de drar nok hjem ut på natta. Mamma kommer langveisfra 20. desember, og da er det meste i boks. Gubben får vaske og rydde, og mamma hjelper nok til på kjøkkenet. Vi har akkurat flyttet i nytt hus, så det blir nye tradisjoner i nytt hus med nytt familiemedlem. Må si at jeg ikke er noe pertimeter, så hvis det er noe som ikke er i orden på julaften, så får det bare være. Jula er til for å kose seg med familie og venner og det er akkurat det jeg har planer om å gjøre.

Jeg har tenkt litt på julegaver, men tenkte å vente litt med å handle de inn. Tror jeg skal prøve å få de ferdig før fødselen da jeg har en del som må sendes sørover. Gubben er vanskeligst å kjøpe til, så det bruker jeg nok lengst tid på. I fjor kjøpte jeg hans gave på lille julaften.

Det blir nok jul i år også om vi er aldri så nye foreldre=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...