Gå til innhold

er det virkelig mulig:) kan jeg juble??...

Endelig_mamma<3

Anbefalte innlegg

etter en MA i April har jeg om min samboer prøvd virkelig.. og jeg har så og si testet hver mnd, men det har bare vært negativt.. idag har jeg testet og den ble tydelig positiv.. men jeg er da 3+4 på veg.. er jeg gravid eller er den noen som spiller et puss med meg.. har tisset så ufattelig mye og ofte de siste dagene og når jeg drikker vann smaker det metall... noen som kan hjelpe meg???

Fortsetter under...

hehe, det høres jo akkurat ut som meg! jeg hadde en SA i september i fjor og en MA i april i år, og i dag har jeg (tror jeg, for streken var ganske svak:-/) testet positivt igjen!!

hvis graviditetstesten din sier positivt så er det så og si helt sikkert slik jeg har forstått det, det er bare hvis testene viser negativt at det kan være feil, og hvis du har korte menstruasjonssykluser så burde det vel ikke være noe i veien for at du kan se det allerede etter 3+4.

Jeg sier bare hurra! Om enn litt mer avmålt enn de to første gangene, kan liksom ikke helt skjønne det enda.

Jeg er 4+5 i dag, sjekka en gang til i går morges og det var ikke noe tvil om strek nei. Men skjønner det ikke i det hele tatt enda, det gikk liksom litt fortere enn jeg hadde tenkt, ikke det at det gjør noe, men var ikke helt forberedt faktisk:-)

Denne gangen er jeg mye mer gretten enn jeg var de to andre gangene så jeg tar det som et godt tegn...skjelte ut et kelner i forrige uke, jeg som ikke tør å klage på dårlig mat en gang til vanlig, ikke var det hans feil heller..:-/

Så vi får krysse fingre og tær og slippe jubelen løs etterhvert!

ja vi får gjøre det, men ikke skjell ut flere kelnere, du kan få adgang forbudt vettu:)

jeg har ikke tatt noe ny test, men det har ikke kommet no tante enda, så jeg håper ho ikke kommer heller. føler bare en veldig ro, avslappende følelse, helt til tankene begynner å vandre.. hva hvis jeg bare har innbilt meg dette, men da vil det vell ikke slå ut på en test.. hva hvis jeg mister.. osv, men sånne tanker er vell vanlig etter hva man har vært igjennom... men jeg har folk rundt meg som støtter og som også krysser tær og banker i bord, så nå er det bare opp til frøet å klamre seg fast... du må fortelle hvordan det går.. formen osv. greit å ha noen som er og har vært i noe lignenes båt:)

Ja det er bra å ha noen man vet har gått igjennom det samme som en selv, fant dette underforumet etter siste MA og fant mye trøst her. Så vi får følge hverandre framover og støtte hverandre. Spesielt når disse tankene om hva som kan skje kommer, merker de dukker opp innimellom allerede men jeg øver meg hardt på positiv tenkning:-) Har også tenkt til å få en tidlig ultralyd så jeg kan se at alt er i orden, det gjorde jeg sist og det var sånn det ble oppdaget at ting ikke var som de skulle. Hadde jeg ikke mast på fastlegen min for å få en henvisning ville jeg gått noen uker til og ant fred og ingen fare...og da hadde det blitt enda verre tror jeg. Så det kan jeg anbefale hvis du blir veldig stressa etterhvert, selv om alt virker greit.

Annonse

Det er verst når disse tankene kommer, de er så vanskelige å bli kvitt, men jeg prøver å viske dem ut:) hvordan er formen din nå da? har hatt litt sånn små vondt i magen, ikke vondt-vondt, men bare sånn at det setter kværna igang igjen.. hva om, hvis at dette.... å det er så kjedelig, for da får jeg følelsen tilbake at dette går gæli også, og det er ikke noe gøy.. men så er det folk som sier at.. det er fordi det vokser der inne og skal lage plass. heldigvis så blør jeg ikke, men det gjorde jeg ikke med en gang på MA`n jeg hadde heller, da gikk det noen dager med litt magevondt så kom det farget utflod. så det er vell bare det som mangler:/ tok en ny test igår og den var også VELDIG positiv:) så jeg krysser alt jeg har jeg nå.

Hvordan går det, har du begynt å merke noe mer? Jeg har begynt å få skikkelig vondt i puppene og går og klager til samboeren hele tiden. har endel vondt i magen også, men det tar jeg som helt naturlig. har kjent ut som jeg har fått skikkelig strekk et par ganger som jeg har hosta og nyst men det husker jeg fra sist gang at var sånn da og. Har vært litt bekymra i dag for jeg har vært skikkelig dårlig i magen, litt sånn diare/løs mage dårlig og hatt skikkelig mageknip, blir litt stressa av det merker jeg, men tror rett og slett jeg reagerer på krydder eller noe fordi jeg er gravid.. jaja, det blir nok endel bekymringer framover ihvertfall til jeg får kommet meg på ultralyd;-)

heisann.. nei det er dårlig med noen symptomer.. er litt rar i magen.. har litt ubehag.. det er så vanskelig å forklare.. så jeg vet ikke hva det er. ei venninne av meg sleit litt med løs mage en periode av 1.trimester, så jeg tror ikke det er noe farlig, så lenge det ikke er der ungen skal ut;)

kanskje dette mage greiene er normalt, har det ikke hele tiden, det kommer og går og det er jo ikke smerter, bare ubehag....

vi får krysse fingra. har du vært hos legen å forhørt deg da?

Hei igjen...hvordan står det til? går det bra? Her har kvalmen slått til for fullt og verre enn de to første gangene så jeg tar det som et positivt tegn;-) kommer meg nesten ikke noe sted om morgenen fordi jeg er så dårlig. Var på tidlig ultralyd i dag og det var veldig beroligende selv om det var litt tidlig å se noe, selv om hun muligens mente at hun kunne se hjerte banke. Alt var ellers normalt og skal uansett tilbake om en uke så da kan man se det tydelig. Jeg fikk også resept på Crinone som er progrestron man putter opp i skjeden for å hjelpe til når man har hatt flere SA og MA er. Tenkte jeg skulle si det som et tips, men jeg tror det er litt uenighet blant leger om det funker eller ikke. Jeg mistenker egentlig legen min for å mene at placeboeffekten kan funke like greit og for meg spiller det jo ingen rolle hva grunnen er så lenge det funker:-) Håper alt går bra hos deg og!

heisann! det rusler og går.. har hatt en helvetes helg om jeg kan kalle det det.. skikkelig ubehag i magen, med mensmurring, stikkninger og alt som måtte fås... men heldigvis har det gitt seg. fikk ikke sove, for jeg trodde at mensen skulle komme når som helst, føltes sånn.. men utennom det er jeg fortsatt symptomfri. kanskje litt trøtt.. jeg fikk ikke ul før i uke 10 jeg, legen mente på at alt før det er liksom ikke noe vits. å det er på en måte litt sant. du ser mer på 10 uke enn på 6 uker. så da er det bare å vente.....bøæh!

men så morro at du var på ul da og at alt sto bra til.. gratulerer:) så lenge ikke sånne type medikamenter kan skade foster eller noe så er det verdt et forsøk da.. skal til legen imorgen å prate, legen min er veldig ålreit. fikk ikke time der før i oktober, men dyttet inn en prate time imorgen for det, noe som kan hjelpe på nærvene... så det blir spennende. du får "kose" deg med kvalmen.. unner deg ikke den, men så lenge det går bra så er det vell greit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...