Bærta å babyn Skrevet 14. august 2007 #1 Skrevet 14. august 2007 han sovner bare ved puppen og i armene, og våkner når han blir lagt ned i vogn, seng o.l. Går greit ved legging for natta. men hva gjør jeg på dagtid? kan jo ikke sitte med gutten i fanget for at han skal sove?
PrøvLykken Skrevet 14. august 2007 #2 Skrevet 14. august 2007 Sånn har me det og, heile dagen og siste halvdel av natta. Nokon med tips?
Lillenurk No.2 Skrevet 15. august 2007 #3 Skrevet 15. august 2007 Hjelper d ikke å trille han i søvn da?
båneiverden Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Hvor gammel er gutten din? Jeg tenker at dette er veldig normalt hos små babyer jeg... Har du prøvd med bæresjal e.l? Det hadde je gveldig god nytte av da tulla vår var liten...
Anonym bruker Skrevet 15. august 2007 #5 Skrevet 15. august 2007 prøvd å legge ungen i vognen og kjøre over dørstokken ? det funket her og han sovner veldig fort. enten lar jeg han ligge i vognen ell så legger jeg han i sengen da han har sovnet. ellers sovner min i bæresele da jeg støvsuger sovner av seg selv om det er masse bråk rundt og han er trøtt. da kan jeg bare legge'n i senga si så survern noen min med litt klynking så sovner han. men ikke om det er helt stille..
Anonym bruker Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Slik har vi det også!! Gutten min er 4 mnd.. om jeg vet at det er på tiden at han skal sove legger jeg meg i senga og ammer.. og så sniker jeg meg unna etterhvert, men skjelden at han sover mer enn 10-20 minutter etter at jeg har sneket meg unna!! Unntaket er idag. Satt på Metallica og nå har jammenimeg det lille trollet våres sovet i snart tre timer!!! Men tar gjerne imot tips til hvordan å få han til å sovne selv..
Bærta å babyn Skrevet 17. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2007 poden er to mnd, jeg har ringslynge som han sover godt i, sovner i vogna av og til, men våkner som oftes når vogna står stille. legger jeg han i vugga skriker han seg blå. har også prøvd å ligge og amme men når jeg reiser meg etter han har sovna våkner han. hender seg han sovner under bilkjøring, men han kan sitte våken i opptil en time å surve å skrike. Og det er vel heller ikke særlig smart at han venner seg til å bli kjørt i søvne?
båneiverden Skrevet 18. august 2007 #8 Skrevet 18. august 2007 Igjen har je gbare lyst til å understreke at det er normalt å ikke sovne selv når babyer er små. det er trygt og godt for dem å sove nærme mammaen sin, eller pappaen sin - og de blir ikke bortskjemt av den grunn. Når ungene er klar for det, greier de å sovne mer selvstendig, men dette kan ta tid - og noen ganger kreve at foreldrene sakte men sikkert lærer dem det. Jeg tror ikke det er bra "læring" å ikke taes opp når de skriker, det eneste barnet da lærer er at det ikke kan stole på mammaen sin når det er natt... Beklager hvis jeg gjentar meg selv her i dette forumet, men jo mer jeg leser litteratur som er koblet mot "Attachment Parenting", jo mer synes jeg vi er på villspor med denne kunstige "selvstendighetstreningen" av små babyer! Tips til nettsider: http://www.askdrsears.com/default2.asp http://www.pantley.com/elizabeth/index.html
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Ja, må si meg enig i at "selvstendighetstrening" virker ganske merkelig. Sliter her også med legging, umulig å få han til å sove av seg selv (5 mnd). Ikke alltid han sovner av å trille tur heller. Lot han sovne ved puppen inntil nylig, men så begynte å våkne av at han må rape, så nå har vi begynt å vugge han i søvn, el humpe med vogna. Litt slitsomt, men det funker helt greit og går stort sett ganske fort også. Men hvis vi prøver å få han til å sove på egen hånd ender det i skriking og jeg syns det er så trist når han er så liten. Vil han skal føle seg trygg, har nok av angst og depresjoner i familiene våre, så jeg vil prøve å gjøre mitt til at han blir trygg inni seg. Håper at det er mulig å venne han gradvis til å roe seg selv. Syns det er mye å forvente at en liten baby skal klare å sovne i en enslig seng helt av seg selv - så jeg prøver å stresse minst mulig med saken. Blir mest usikker av at så mange sier at de må lære å sove selv ellers må de vugges til de er fem år, bla bla bla.
monztah Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Ikke en sjanse at snuppa her sovner av seg selv heller, og hun er faktisk 15 måneder. Men vi velger bevisst å ikke se det som et problem, og koser oss med leggestundene (hun sovner når vi ligger inntil henne). Når hun fremdeles ble ammet sovnet hun kun til puppen (eller trilletur) så det tok mange måneder før pappa kunne legge henne om kvelden. Men det kan han nå, og synes det er kos. I tillegg sover hun mellom oss om natten, er en skikkelig liten kosejente vi har, som elsker kroppskontakt. Men det er fantastisk å våkne til det blide lille fjeset hennes hver morgen :-). Ønsker at fler kunne fokusere på at denne spedbarnstiden faktisk går ganske fort, og kanskje heller glede seg over å være den største tryggheten for barnet sitt. Jeg vet at det ikke alltid er enkelt, når man er trøtt og sliten (been there, done that...), men det er til syvende og sist et valg man har, å se fordelene eller ulempene.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Snuppa mi sovner aldri for seg selv..har sovet med meg i 2 uker nå.. de 2 første ukene etter at hun ble født gikk bra, men de 2 neste har ikke gått så bra... Helsesøstra sa til meg at jeg skulle la henne gråte i noen minutter og hvis d ikke gav seg måtte jeg gå inn å roe henne igjen for så å prøve å legge henne igjen... D kunne ta 1 uke og lengre før hun klarte å sovne selv... på dagene er hun akkkurat likedan.. da skulle jeg prøve å sette vogna utendørs..mange barn sover visstnok bedre da...og lengre..men d taer også tid da..d funker ikke med en gang liksom....også må vi tåle at de gråter...d er såååå vanskelig:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå