Gå til innhold

Er jeg unormal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bekymrer meg veldig for om jeg var gal som syntes det var fælt å kaste opp fra jeg var liten. Veldig mange påstår at unger ikke gjør noe av å kaste opp, og da er jeg redd for å være unormal som syntes det var fælt å kaste opp som barn. Er jeg unormal som syntes det var fælt å kaste opp som barn??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt det da. Det vanlige er jo å synes det er fælt å kaste opp. Det gjelder både barn og voksne. Det er bare helt små barn(babyer) som ikke ser ut til å bry seg nevneverdig om at de kaster opp. Og så langt tilbake husker nok de færreste av oss.

Skrevet

Å kaste opp er jo egentlig noe av det ekleste som er. Mye verre enn å sitte på do og gjøre nr 2. Jeg spydde som en gris begge gangene jeg gikk gravid. Det er en av grunnene til at jeg ikke ønsker flere unger - orker ikke å tenke på at jeg skal spy like mye som de to første gangene.

Skrevet

Nei, det er da helt normalt å synes det er ekkelt å kaste opp, kan du skjønne!

Men... Hvis konklusjonen hadde vært at "jo, du var nok unormal, faktisk gal" - hva så??? Hva er problemet med det? Hvorfor bekymrer du deg over om du var unormal/gal som barn?

Skrevet

Alle mennesker, i hvert fall de aller fleste av oss, ønsker å være normale. Vi vil at andre skal se på oss som normale, det er utrolig deprimerende hvis andre ser ned på oss og fordømmer oss og mener vi er gale, unormale eller dumme. Derfor bryr jeg meg med om jeg var normal eller unormal, selv om det dreier seg om ting jeg mente i barndommen. Når mange påstår at barn generelt er sånn og sånn, noe som ikke stemmer med min erfaring fra barndommen, da er det bekymringsfult for meg. Da blir jeg redd for at jeg var unormal som ikke opplevde det slik selv som barn.

HI

Skrevet

Det er akkurat det jeg mener: Det handler ikke egentlig om hvorvidt du varnormal eller ikke, men om hvorvidt ANDRE mente at du var normal. Ingen mennesker er like, alle er unike. På en måte kan vi da si at ingen er normale. Alle er på en måte "unormale". Det gjelder å akseptere seg selv og sitt særpreg. Om du så var det eneste barnet i verden som syntes at det var ekkelt å kaste opp - hva så? Da var DU sånn. Hvordan andre var, har ikke så mye med det å gjøre, så lenge du har respekt for deg selv og ditt særpreg.

Skrevet

Du er verdifull fordi du er nettopp den du er!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...