Gå til innhold

Når legger babyen seg med hodet ned?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisan...jer er uke 32 nå og var igår på en ul og da har ungen luget med hode ned og de sa sånn skulle den blir liggens. Hod faster seg hos alle i forskellig tid hos noen noe uker før og hos andre noen dager før...

Slik jeg har forstått det kan barnet ligge med hodet ned uker før termin hos førstegangsfødende, mens hos fleregangsfødende kan dette gjerne ikke skje før like før fødsel. Dette skjedde min søster da hun fødte sitt andre barn.

Annonse

Uh, dette er da ikke riktig? Det er det at hodet har _festet_ seg som skjer senere hos de som har født før, enn hos førstegangsfødende.

Min lille hjerteknuser hadde lagt seg med hodet ned (termin 2. oktober) da jeg var hos legen for noen dager siden. Legen mente det var lite sannsynlig at babyen nå ville snu seg (og dermed havne i seteleie), men så lenge hodet ikke var _festet_, så var dette en teoretisk mulighet. (Ikke at den var særlig stor. Det er ikke Så god plass i den magen min, altså!)

Var hos legen i dag, er i uke 33. Tassen ligger fremdeles med hodet ned, slik han gjorde ved forrige sjekk. Legen sa at det var bra, men at han fremdeles kan snu seg frem til uke 35.

Men, jeg mistenker at han begynner å bli så stor at han blir liggende slik. Virker som han trives med det:)

Tror du har rett i at hodet ofte fester seg tidligere hos førstegangssfødende. Min lille sprett (8. okt) driver fortsatt og snur seg og det kjennes ganske godt. Legen sa at de tar ikke stilling til et evt. sete/tverrleie før uke 37 og at da er det bare ca 3% som ikke ligger med hodet ned, så jeg bekymrer meg ikke. Mine to andre barn lå nok med hodet ned mestepaten av 3.trim.

jeg hadde seteleie på 28 ukers kontroll nå ved 32 ukers kontrollen holder den på å snu seg, jm sier tyngden på hodet gjør at den sakte men sikkert tumler rundt. men ingenting blir gjort eller tatt stilling til før uke 37 om den ikke er opp ned.

Lille gullet vårt snudde seg i helgen, dette vet jeg fordi hver gang h*n snur seg får jeg skikkelig vondt i magen og kaster opp(er nok litt trangt der). Er i uke 35 nå, så håper virkelig h*n snur seg til neste kontroll hvis ikke skal jeg til ul og estimering av bekkenet!

Kastet opp igjen natt til i går og hadde mye press, men utifra spark og dytt nå tror jeg ikke h*n klarte å snu seg...

Håper virkelig h*n får ut fingeren og legger seg riktig!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...