Gå til innhold

Hva skal man betale ei 14-15år gammel jente i timen for enkel husvask?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaske gulv, bad og støvsuging.

Hun slipper jo å betale skatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100kr timen

eller 200-300 for hele jobben

Skrevet

Flere?

Hva får de betalt for butikk jobb da?

Skrevet

Enig med arkin.

Er det noe jeg ville betalt godt for, så er det vaskehjelp.

Syns ikke alderen spiller noen rolle, hun kan gjøre en like god jobb som en på 30. Hadde aldri villet "utnyttet" henne pga. alderen ved å underbetale.

Skrevet

Det er ikke snakk om å utnytte henne pga alderen, men ei på 14 er jo ikke en dreven vaskehjelp som en på 30 kan være, bruker lengre tid osv.

100kr timen er jo det noen voksne får i timen når skatten er trekt.

Skrevet

Hvis du er redd hun skal bruke for lang tid pga. at det er timebetaling så ville jeg satt en "dagspris". Altså du gir henne så og så mye ut i fra hvor lang tid du mener hun bør bruke.

Si at du f.eks. tipper at jobben skulle fint kunne gjøres på 2,5 time, og så gir du henne fast lønn ut i fra det.

Skrevet

Jeg fikk 100,- da jeg var 16, men måtte betale skatt av det.

Når komunen leier ut folk som trenger sommerjobb, (arbeids sentralen) får de 70 kr timen. Syntes det hørtes passende ut for en 14-15 åring.

Skrevet

Jeg vasket for flere familier da jeg var yngre, 16år, og fikk en "fastlønn" siden det alltid tok like lang tid. Ble ca 100-150kr timen i snitt, og det er 10 år siden. Skelle jeg gjøre noe ekstra av og til, som vindusvask, fikk jeg 100 kr timen:) Jeg var fornøyd og familiene var fornøyde=)

Skrevet

Hadde nok gitt minst 1oo kr timen eller en fast sum for det samme arbeidet hver uke.

Skrevet

Dytt..

Skrevet

14-15 åringer jobber som regel ikke på butikk da det er 18års aldersgrense på å selge alkohol og tobakk.

Ufaglærte uten ansinitet får 102 kr i timen. Tror ikke det er mange som begynner under 100.

Skrevet

Tenkte nå på sko og klesbutikker og slikt.... Bakeri osv...

Skrevet

Minimum minimum 105,- timen, og det er "drittlønn".

Liker du ikke svarene du har fått? :)

Skrevet

105 kan da ikke være startlønn? er jo ikke mye under det jeg hadde for å jobbe på sykehus det da.

fikk vel ca 90 kr /t da jeg starta å jobbe i butikk for noen år tilbake. da hadde hun på 14 rundt 60 kr/t. vanlig matvare den gang.

Skrevet

Tantungen min på 12, får 120 kroner timen for vasking her.

Og ikke undervurder unge jenter! Hun er like effektiv som en voksen!:-)

Godt arbeid skal betale seg. Hvorfor skal unge jenter som ønsker å ta i et tak for å tjene penger, nødvendigvis være underbetalt?

Om du synes 100 kroner i timen er mye for å slippe å vaske, hadde jeg gjort det selv.

Skrevet

Jeg fikk 100 kr i timen for 13 år siden!!!!!!!

Ville nok ikke betalt under det........

Greit nok at hun slipper skatt der som hun har frikort (eller du velger å betale henne svart), men du slipper da også arbeidsgiveravift og forsikringer som en arbeidsgiver ellers ville ha måttet betale:)

Dersom du vil, kan du også ansette henne hvitt uten å betale avgifter!!

Se www.skatteetaten.no

Skrevet

Sønnen min på16 tjener 85 kroner timen på å servere mat på en ganske fin restaurant i Gamlebyen i Fredrikstad. Han er veldig godt fornøyd med det, sett i sammenligning med at vennene hans tjener mellom 65 og 80 andre steder!!

Jeg ville gitt henne 80-100 kroner timen. Har selv hatt polsk vaskehjelp, hun tok 120, et vaskebyrå tok 145 et annet 850..!

Variasjonene er med andre ord stooore, og en 15 åring bor hjemme og skal tjene "lommepenger", tross alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...