Gå til innhold

Helt tomme pupper....hjelp!!

prins07 og spire i magen <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag når jeg våknet var puppene helt tomme.Og da mener jeg helt tomme. Får ikke ut en dråpe.. Lille gutten ble jo kjempe frustrert og måtte få frossen melk. Jeg pleier jo alltid våkne med kjempespreng....hva skal jeg gjøre nå?? Gutten er jo bare 4 mnd.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det skjedd noe nytt?

Innkomende mens, stress, ect...

Skrevet

Nei,det er ikke noe nytt egentlig.... men blir jo selvfølgelig litt stressa når melken uteblir. Og da blir det vel enda mindre melk..du har vel ikke noen tips for å få igang produksjonen raskt igjen? vært i byen og kjøpt ammete og lecitin nå. det er bare et produkt som heter lecitin vel? stod jo ikke noe om amming på boksen.

Skrevet

Jo mer melk som blir tatt ut, jo mere blir det produsert.

Er det for lite melk bør man legge barnet til ofte. Gjerne hver time. Nattamming er gunstig for produksjonen.

Noen har hell med bruk av amme-te eller vørterøl. Stress og lite søvn kan minke melkemengden.

Vil ikke barnet suge får du håndmelke eller pumpe deg hyppig.

Har du neseprayen så er den fin.

Det er VIKTIG at du ikke fokuserer på det at du har lite melk.

Sitter du og ser på pumpeflaska og tenker "det kommer jo ingen ting" så gjør det ikke det heller. Det samme gjelder ved amming.

Sett deg godt tilrette og slapp heeeeelt av. Senk skuldrene, kjenn etter at all muskulatur er avslappet. Sjekk tunga. Er du heeeelt avslappet vil også tunga være avslappet og hvile, istedet for å lure oppi ganen.

Lur deg selv. Tenk at du har masse melk. "Jeg haaar såååå mye melk, det bare flommer i strie strømmer".

I slike tilfeller som dette hvor det er brått slutt så spiller det mentale stor rolle for å få fikset det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...