Gå til innhold

Hvordan kondolere man??

Anbefalte innlegg

Hei,

faren til en hyggelig naboer dødde siste uke. Naboeren inviterte meg til begravelse og minnestund. Jeg var ikke særlig kjent med hennes far, men tenkte å delta på veiene av henne.

Jeg er ikke kjent med hvordan man vil forholde seg i en slikk sammenheng i Norge!

Vil det være nok å sende et kart til naboeren, eller vil man forvente at jeg sende et blomsterbukket? Vi det være passende hvis jeg blir med til torget til gravested, kondolerer ved begravelsen og delta i minnestund etterpå?

Og hvis jeg ikke kan delta, kan man sende kart uansett?

Jeg er ikke kjent med norske tradisjoner i denne sammenheng. Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10084217-hvordan-kondolere-man/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forvente og forvente..

Tror det er mest vanlig å sende en liten blomsterbukett me noen ord.

Kan du ikke delta så sender du kort! =)

Hvis du kan og vil delta, så kam du bli med til begravelsen of være i kirken.

Ikke alle som blir med til gravstedet hvor man senker kisten, ofte er det slik at "ukjente" holder seg litt i bakgrunnen for de sørgende og kommer og kondolerer etterpå, når kisten er senket.

Har du mulighet til å bli me på minnestund, men føler at det er rart, holder det me kirken.

Hvis ikke kan du bli me på det å.

Håper du fikk noen svar!

Jeg kjenner ikke til regler, men ville tro at kort eller blomster er bra nesten alltid. Eneste unntak er vel om de skriver i dødsannonsen at de ikke ønsker blomster...

Om du er invitert til begravelsen er det jo lov å gå. Da setter hun nok pris på det.

Ellers tror jeg å være der om hun trenger noen er den beste kondolanse. :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...