Gå til innhold

Syns synd på meg selv/ sengeleie

lillepusen

Anbefalte innlegg

Hei! Må bare få spy ut litt i dag. Ligger på sykehuset på 12 dagen i dag etter blødninger. Er i uke 30 i dag, og skal ligge til uke 36 da babyen skal tas med keisersnitt. Hver dag er det flere leger inne for å se på meg og diskutere meg. Ligger på tremannsrom og får nye jenter inn nesten hver dag. De ligger og griner fordi de må vente en dag før igangsetting ol. , og jeg tenker for meg selv at de bare kan holde kjeft, jeg har det mye verre.

Har placenta previa (forliggende morkake) etter to kompliserte snitt i tidligere svangeskap. Da jeg ble lagt inn ble jeg forespeilet å ligge noen dager til blødningen ga seg, for så å bli sendt hjem. Forløsning ca uke 38. Så kom de og sa at jeg måtte ligge til uke 34, da blødningen ikke ga seg.

Jeg var litt nervøs for babyens vekst, og ba om ekstra ultralyd. Da kom det mye dritt. Det viser seg at livmoren har grodd sammen med bukhinnen- en komplikasjon (nr 2) . Så så de at morkaken lå foran det gamle snittet også -komplikasjon 3. Derfor ble de redde for mye blødning (har hatt dette tildigere), og ville ta babyen senest uke 37 for å være sikre på en overlege på vakt. Lørdag fikk de også mistanke om noe som heter placenta accreta som 1 av 2-4 tusen! kvinner får , som vil si at morkaken vokser seg gjennom livmorveggen og inn til feks urinblæren. Da ble det styr, med bestilling av mer blod, advarsel om at jeg kan risikere å miste hele livmoren osv osv, og at snittet blir tatt i uke 36.

I dag kom en av overlegene bort og sa at etter diskusjon vil de gjerne ta MR av meg for å se på hvor langt in i urinblæreveggen morkaken har vokst. Gruer meg til svaret, men frykter det værste.

Langt innlegg, men som sagt, måtte bare blåse ut litt frustrasjon og ikke minst frykt.

Fortsetter under...

Huff, skjønner godt at du er redd og lei.

Har selv vært sengeliggende i over 9 uker på sykehus, med fare for fortidlig fødsel. Er nå kommet til uke 31+3, så er ikke fullt så redd som for noen uker siden. Men føler fortsatt ikke at alt er trygt.

Har kun tillatelse til å gå på do og tilbake igjen.

Kjenner meg igjen da du forteller hvordan du misunner de andre pas. på rommet. Selv ligger jeg på obs post og har hatt mange romkamerater hvis tilstand ikke har vært fullt så alvorlig.

Håper du får svar resultatet du venter er gode nyheter :)

Håper dagene dine vil gå lettere etterhvert uten flere komplikasjoner.

Klem

• 2 uker senere...

Huff jenter... Syns synd på dere...

Var selv innlagt 7,5 uker på ullevål med for kort livmortapp. Måtte også bare ligge, og fikk bare gå på do og dusje.

Fikk komme hjem forrige mandag. I dag er jeg 35 uker og vi venter spent på om det skjer noe snart.

Det har vært en grusom sommer. Har blitt flyttet inn og ut fra enerom til dobbeltrom fordi noen trengte enerommene mere enn meg. En periode fikk jeg en ny romkamerat hver dag og de var fra seg for at de måtte være der en dag... Tenkte sånn som deg...De vet ikke hvor heldige de er!

Lå på obs forrige svangerskap også, da med for tidlig vannavgang. Lå 6 uker da. Det var enda verre da... Da viste vi ingenting annet enn at babyen kom til å bli prematur uansett. Heldigvis gikk alt bra etter ett forferdelig hastesnitt. Og vi var hjemme etter 16 dager på barneavdelingen...

Både jeg og samboeren min ble sinte lei oss og irriterte over hva enkelte kan finne på å klage over. Feks samboerns søster satt å bare klagde seg over hvor grusomt det var for henne denne sommeren. Dårlig vær... Hun fikk nå i det minste gå dit hun ville. Samboeren min er selvstendig nær.driv så det er ingen hjelp å få fra trygdekontor når noe sånn skjer.Vi har to små på 1 og 2 og noen måtte jo være hjemme med dem også... Han kan ikke bare sykemelde seg, så vi satt å tenkte på om vi i det hele tatt klarte oss, uten at han gikk konkurs og om alt gikk bra med babyen selvsagt... Mens hun satt der å fortalte hvor deprimert hun var av været.

Ååhh, måtte bare få det ut...

Håper det går bra med dere begge to.....

Det hørtes jo helt forferdelig ut for deg lillepusen. Da blir jo mine plager bare en filleting i forhold... Stakkars deg!!!

Hvilket sykehus er dere på? Har dere nettforbinnelse der?

Lykke til dere to, og alle andre stakkars sengeliggende.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...