Tulletutta Skrevet 14. august 2007 #26 Skrevet 14. august 2007 Er omsorgsarbeider, trivs kjempe i jobben min. veit virklig ikkje ka årslønna ligger på. Er nettopp ferdig som lærling, men eg trur den ligger vel rundt 250 000 i året som ny utdannet, men er absolutt ikkje sikker har ikkje jobbet fult og tenker virklig ikkje på ka eg tjener. Men eg veit eg skal ikkje jobbe i heimesjukepleien etter dette for lusa lønna til det er det for mykje stress.
081013 Skrevet 14. august 2007 #27 Skrevet 14. august 2007 dette lønnsgreiene er helt feil: 309 300 etter 0 år 326 300 etter 4 år 336 300 etter 8 år 347 300 etter 10 år 381 etter 16 år.... så kommer jo evt tillegg som feks kontaktlærer
Prinsessa mi *Erle Kristane* Skrevet 14. august 2007 #28 Skrevet 14. august 2007 Jeg jobber som regnskaps medarbeider og tjener ca 320 000 i året. Er utdannet inenfor regnskap, og advokatsekretær.
Sussa jan 2016<3 Skrevet 14. august 2007 #29 Skrevet 14. august 2007 e utdanna frisør gikk 1 år på grunnkurs tegning, form, farge (høgtun)rett etter ungdoms skolen. 1 år på vk 1 frisør (harstad) 1 år lærling lørenskog og 1 år finnsnes. va ferdig utdanna for 5 år siden(, jobbe no i tromsø i samme bedriften eg begynte i da eg va ferdig) og hadde i følge ligninga 2006 tjent 305.000 og da begynte eg å jobbe etter svangerskaps permisjon 7 juli 2006 så fikk bare 80% lønn i 6 mnd... jobbe på ren provisjons betinget lønn, så det kommer jo ann på kor flink man e , og effektiv+ priser...
Skurvelurven Skrevet 14. august 2007 #30 Skrevet 14. august 2007 Jeg har 4 år med utdanning, grunnfag og mellomfag i engelsk, grunnfag i statsvitenskap og 1 år med praktisk pedagogisk utdanning (+ ex.phil ex.fac). Planen var egentlig å bli engelsk og s-fag lærer på videregående skole, men for 4 år siden kom jeg over en jobb innen tv-produksjon. Siden da har jeg jobbet meg oppover, og nå har jeg en fastlønn på 460.000 i året + bonuser. Så jeg kommer nok ikke til å bytte jobb med det første, siden lønnen her er betraktelig bedre enn en lærerlønn. Dessuten har jeg det innmari gøy på jobb:)
År og dag Skrevet 14. august 2007 #31 Skrevet 14. august 2007 Begynnerlønn er 356 000 ved turnustjeneste på sykehus, og 330 0000 ved turnustjeneste i distrikt. Og jobben synes jeg er utrolig spennende, verdt alt slitet på videregående og medisinstudiet.
*RutIetutt* Skrevet 14. august 2007 #32 Skrevet 14. august 2007 Jurist - lang utdannelde (nå 5 år, 6 når jeg tok den). Kan jobbe innenfor mange områder, så det er ikke noe noen fasit på hvordan jobben er og lønnsnivå. Jeg jobber i staten og lønnen er ok - arbeidstidene er super (prioriterer heller greie arb.tid enn veldig bra lønn når jeg har små barn;o)).
Rita27 Skrevet 14. august 2007 #33 Skrevet 14. august 2007 Jeg er utdannet Ingeniør, det tar 3 år på høyskolen og 5 om man vil klinke til med en Master. Jeg er nyansatt og begynte på 360 000. Med en master bør man regne med å begynne på 380'. Min arbeidsplass er trivelig og med spennende oppgaver. Og veldig godt tilrettelagt for mennesker med familie:)
dolly29 Skrevet 14. august 2007 #34 Skrevet 14. august 2007 Er omsorgsarbeider og tjener 291 000 i året og det er etter 10 som ansatt i kommunen
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 14. august 2007 #35 Skrevet 14. august 2007 har batchlor i biologi og ett år med historie og tatt nå ett år med ppu, men har bare jobbet som lærervikar uten godkjenning fram til nå. Men siden jeg skal ha barn i oktober har jeg ikke søkt noen jobb og skal dette året også studere. Spesped og IKT for lærere så får jeg se hva det blir i jobb og lønn neste år igjen Men syns ikke lønna til lærerene er så ille.... men har jo skjønt at det er forskjeller på trinn og kommune. Selv om det er tariff bestemt bestemmer kommunen også litt av lønnen.....
sommerbebi Skrevet 14. august 2007 #36 Skrevet 14. august 2007 Jeg er snart ferdig lektor. Mangler bare 1/2 år, men så kom denne lille bebisen og rotet det litt til.. Jeg har en mastergrad, på 5 år, og så PPU (praktisk pedagogisk utdannelse), men man kan visstnok søke seg inn på noe som heter Lektor og Adjunkt Programmet (LAP) på UiO og ta lektorutdannelsen på 5 år. Jeg har bare vært i praksis og vært vikarlærer (med 280kr pr. 45min. skoletime..yey!), for jeg skal jo ha mammaperm nå, men det er en veldig gøy jobb når man får god kontakt med klassene man underviser i. Hver dag er forskjellig! Som lektor kan du også fint få jobb utenfor skolen. Er litt usikker på lønnsnivå, men man begynner i alle fall på 300 000 en plass og jobber seg oppover etter hvert.. en lønn man kan leve av! Lykke til med yrkes- og studievalg!
Hemmeligheten Skrevet 14. august 2007 #37 Skrevet 14. august 2007 bachelor i spesialpedagogikk- begynner lønn 292 000
Tuni♥ Skrevet 9. oktober 2007 #38 Skrevet 9. oktober 2007 Hei RutIetutt*Bias & Milla*! Kan jeg spørre om hva du tjener i året som jurist i staten? Har en samboer som snart er ferdig, og han vil helst ha jobb i det offentlige med regulerte arbeidstider.. ;-)
*Super*Mamman* Skrevet 9. oktober 2007 #39 Skrevet 9. oktober 2007 Sykepleier. Jobber 60 % natt og tjener ca 240 000 på det. utgjør ca 9 netter pr mnd..
Micha.. Skrevet 9. oktober 2007 #40 Skrevet 9. oktober 2007 jeg er forhåpentligvis snart ferdig med min doktorgrad i naprapati (manuell medisin) om jeg hadde jobbet fulltid så hadde lønnen vært bortimot millionen!
Incinta - snart Skrevet 9. oktober 2007 #41 Skrevet 9. oktober 2007 holder på med batchelorgrad i pedagogikk, og skal videre på master i spesialpedagogikk. lønnen tenker jeg ikke så mye på (den er ikke SÅ dårlig uansett) det er dette jeg vil. kunne aldri jobbet med noen jeg ikke likte bare for pengens skyld. nå lever jeg på studielån og jobb på regnskapskontor og treningsinstuktør.
Linaria Skrevet 10. oktober 2007 #42 Skrevet 10. oktober 2007 Ja det stemmer bedre. Kjenner nemlig maaaange lærere, ikke alle har vært i jobb så lenge heller, men ingen tjener under 320.000 Tror talene til mammaliten 78 er veldig gamle. Dessuten er det som du sier mange muligheter for tillegg (som kontaktlærer, it-ansvarlig etc). Leste for noen år siden at gjennomsnittslønnen for lærere i full stilling var 340.000. Gjennomsnitt for lektorer var 380.000. Dette inkluderer selvsagt mange som er langt over nyutdannet. Men jeg husker det godt, siden jeg holder på å bli lektor selv :-)
Mummimamma:-) Skrevet 10. oktober 2007 #43 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er sivilingeniør. Det tar 5 år etter videregående, og man kan jobbe med nesten hva man vil! Lønna er veldig god og jobbutsiktene enda bedre. Ikke noe problem å velge utradisjonelt!
Mummimamma:-) Skrevet 10. oktober 2007 #44 Skrevet 10. oktober 2007 glemte å ta med lønna; vet ikke hva begynnerlønna er, det er avhengig av bransje også. Men etter ti år tjener jeg 700 000, og det er fullt mulig å tjene mer - jeg jobber ikke spesielt mye, kanskje 40 timer i uka.
Axus' girlfriend Skrevet 10. oktober 2007 #45 Skrevet 10. oktober 2007 er ikke ferdi utdannet enda, men tar fysioterapi utdanning. Har grunnkurs i idrett og bevegelse fra NTNU fra før.
mrss83 Skrevet 10. oktober 2007 #46 Skrevet 10. oktober 2007 Har allmenn vgs og guide skole. jobbet 2 år som guide i utlandet, kom tilbake til norge for 1 år siden og jobber nå i resepsjon på hotell. grunnlønn på 220 000,- + en masse overtid og tillegg på ettermiddag og helger. ikke noe bransje å bli rik av! blir sykepleien etter mamma permen!
Mininni Skrevet 10. oktober 2007 #47 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg er jurist (advokat). Jurist blir man nå etter 5 års studier, såvidt jeg vet - da jeg tok studiet var det seksårig. Veldig store valgmuligheter mht jobb etterpå, lønn varierer selvsagt veldig med hvor du jobber - i det offentlige er det naturlig nok litt dårligere betalt, men atskillig mer fritid. Selv jobber jeg i det private, og tror man normalt starter på ett sted mellom 350 og 380.000 som nyutdannet fullmektig. Så klatrer man etter hvert, avhengig av hvor stort firma du jobber for, hva du jobber med og hvor mye du jobber. Jeg ligger selv en god del høyere enn det nå, men jeg har noen års erfaring.
Gemini7 Skrevet 10. oktober 2007 #48 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg har en mastergrad i psykologi- tok 6 år (4 års cand.mag-grad bestående av ulike fag, og 2 år master i psy etterpå. Nå er d 3 års lavere grad (bachelor) i stedet for cand.mag). Fantastisk spennende fag, jobber som forsker og tjener 338 000 i året som relativt fersk:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 10. oktober 2007 #49 Skrevet 10. oktober 2007 Har ingen bestemt utdannelse jeg, tok Informatikk/data på NA. Jobber nå som Kundeansvarlig i Telenor, tjener 280 000,- i året uten tillegg men er endel kvelder, helger og overtid. Du er vel ikke høygravid enda Sauen, må endre nick....
browneye Skrevet 10. oktober 2007 #50 Skrevet 10. oktober 2007 Rett etter videregående tok jeg utdannelse innen interiørarkitekt, etter dette tok jeg et år med pedagogikk og endte (foreløpig) opp med en Bachelorgrad som spesialpedagog (ingen sammenheng med læreryrket, men 3 år kun med spes.ped. fag). Siden man kan jobbe hvor man igrunnen vil...alt fra bup-skole-utviklingshemmede osv...er det vanskelig å si hvilket lønnsnivå man havner på. Men jeg er fornøyd med min utdannelse og satser etterhvert på å ta master i psykisk helsearbeid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå