Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet gartner, og det er jo et ganske tungt yrke.

MEN jeg har kroniske rygg/hofteproblemer pga hofteleddsdysplasi og hypermobilitet, og det spørs om bekkenløsningen går over med det første. I tillegg er det INGEN gartnerjobber her i landet...

Så jeg lurte på hva som skal til for at jeg skal få noe omskoleringspenger eller noe sånt? Må man være døende for å få det omtent eller? hehe...

Har hørt at man må være sykemeldt i et år for å få sånt. har jo vært sykemeldt i 6 mnd nå, men går så ut i permisjon og vil jo ikke sykemelde meg i permisjonen, så må jeg gå et helt år sykemeldt etter permisjon for å ha rett på disse pengene? for det tror jeg ikke jeg gidder altså...

er jo egentlig nødt til å ta en ny utdannelse men er ikke så lett det med huslån og småbarn hvis ikke man har penger til dette...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10083439-attf%C3%B8ringomskolering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få omskolering før du har vært sykemeldt et år. Venninna mi fikk omskolering etter 4 mnd med sykemelding, men da var det helt klart at det ikke var noe annet alternativ.

Hvis det er mulighet for at du kan bli frisk er det nok litt vanskeligere.

Tror ikke det har noen betydning at det ikke er noen garnterjobber i landet, det er sykdom/skade som skal være grunnlaet for omsolering.

Ta kontakt med en saksbehandler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...