Gå til innhold

Dumt spørsmål kanskje... men hva er egentlig søtpoteter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker man dem til, og hvordan lager man disse?

Er det bare vanlig potet??

Tror aldri jeg har sett slike engang he he...

Fortsetter under...

Skrevet

Søtpoteter er noen STORE avlange litt spisse poteter. Er ganske vanlig i de fleste dagligvarebutikker.

Men aner ikke hvordan man tilbreder dem.

Skrevet

Kokes som vanlige poteter. Smaker nesten som gulrøtter..har også oransje farge :-) Godt for bebiser, da den er litt søtere enn vanlige poteter

Skrevet

Danskene lager søtpoteter.......tror de er sukret eller noe slikt. er brune og smaker innamri godt. De bruker det til jul.......

Skrevet

De er egentlig i gresskarfamilien og er mye sunnere enn vanlig potet siden de inneholder mer vitaminer og mindre karbohydrater. De tilberedes på samme måte som vanlig poteter, men siden de inneholder mer vann så bruker de mindre tid. Veldig godt, vi bruker det flere ganger i uken.

Annonse

Skrevet

hahaha, ja sånne søtpoteter er jo juksesøtpoteter!!

Skrevet

da mente jeg de som danskene lager til jul ;)

Skrevet

Det danskene lager er sukkerbrunete poteter, mandelpotetes stekt i smør og sukker, ikke helt det samme.

Skrevet

Den danske versjonen er ihvertfall det jeg forbinder med søtpotet. Egentlig ganske godt, men jeg har sagt til sambo at det skal ikke vi ha til jul. inngått kompromis om at han kan få beholde skinkestek i stedet for ribbe så får jeg bestemme resten.........hi hi.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...