Gå til innhold

Noen som har begynt å tenke på hvilken vogn dere vil ha....?

Anbefalte innlegg

Jeg må innrømme at jeg har tenkt barnevogn omtrent siden testen viste positivt...;)

Har allerede vært ute å kikket og vi har bestemt oss for Quinny Freestyle med dreamibag...denne virker helt super siden den kan brukes fra nyfødt og så lenge behovet måtte være.

Noen som har hatt sånn vogn og erfaringer å komme med?

Fortsetter under...

Hei!

Mannen min og jeg har vært i babyboble ganske lenge (siden testen var positiv!) og har lest og sett mye på vogner. Jeg var som deg bestemt på at Quinny var det beste valget, helt til i går da vi oppdaget TFK sin Joggster Twist. Den veier mindre enn Quinny, har større bag, er lettere å ta fra hverandre og sette sammen + at den har alle de andre fordelene Quinny har. (Med unntak av at du ikke kan velge hvilken vei sportsvogna skal sitte på understellet).

Vi skal kjøpe hardbag, sportsvogn og bilsete (maxi cosi med easy fix base) som kan sitte på samme understellet. Samlet blir det ca 8000,- men da har vi vogn til den lille er ca 4 år...

Hei

Takk for svar :) Ok, den hørtes jo veldig ok ut den også så får ta meg en runde å teste. Vi har også vært litt interessert i Emmaljunga Duo Edge, kjempe fin vogn, men jeg syntes den ble litt for stor og uhanskelig...hadde denne gangen sett for meg en lett trehjuling som kan brukes hele veien.

Det jeg falt for med quinny var nettopp det at man snu sportsetet begge veier, men er stadig åpen...har jo noen mnd igjen på å bestemme meg. Kjekt å høre andres erfaringer :)

Synes jeg har hørt mye negativt om Quinny Freestyle....Bl.a at mange har hatt problemer med det svingbare forhjulet og at den har lett for å tippe over.Mange sier også at bagen fort blir for liten, spesielt hvis man får vinterbarn. Men det er sikkert mange som er fornøyde også da:-)

Selv tror vi at vi går for en Teutonia Spirit S3 med fashionbag.Den kan minne litt om Quinny faktisk. Der kan også både bagen og sportsvognsdelen snus begge veier. Bagen er også større enn Quinny sin.Hjulene er også ganske brede slik at den blir litt stødigere selv om det er en 3-hjuling:)

Du kan jo ta en titt på denne? Vet ikke hvor du holder til i landet, men de har den på Barnas Hus og fru Lyng her i Oslo ihvertfall:)

Hei Coma :)

Takk for tipset ;) Jeg holder til i Bergen, skal sjekke opp hvor de evt selger denne. Jeg har også hørt andre være kritisk til quinny...mye pga bagen er liten, noe som stemmer... Den er litt innsvinget i sidene slik at den blir litt smalere enn andre bager. Liker utrolig godt designet på den og vekten, men vi fåt se ;)

Annonse

Vi har kikket litt og skal se nærmere på emmaljunga city jet med city bag. Vil ikke ha en stor og tung vogn, men denne tror jeg er fin både for oss og junior. Tenker nok det blir en sort vogn med en heller fargerik stelleveske!

Kikket på easywalker og noen andre merker, men jeg syns det er så mange stygge vogner hehe. Så denne fra emmaljunga er den som vi liker best så langt. Men kommer ikke til å begynne å se skikkelig i butikk før om et par måneder uansett.

Det blir også maxi cosi cabriofix med isofix base, den ble best i test og jeg sparer ikke når det gjelder sikkerhet. Så andre seter er totalt utelukket for vår del!

Jeg vet lite om quinny, men tror jeg har lest at den dreami bagen kan være litt liten. Prøv et googlesøl på vognnavnet og se hva som kommer opp, det er jo mange andre forum hvor de diskuterer vogner også!

Hei!

Skjønner godt at du begynte så tidlig. Jeg har titta på mamma-og babyklær siden testen var positiv... Har ikke erfaring med akkurat den vogna som du nevner. Vi fikk ei Basson Roma combi duo- vogn når vi skulle ha vår første for snart to år siden. Er veldig fornøyd med den, og vil naturlig nok bruke den til nr to også. På den er understellet det samme, men sportsdelen og bag-delen er helt separat. Bagen er hard. I og med at de to delene er separat, er bagen såpass stor at vi kunne bruke den ganske lenge, noe jeg syntes var en fordel. Ikke var vogna så ekstremt dyr heller....

vi har hatt en knorr vogn ti nr 1, og har egentlig vært veldig fornøyd med den. Men nr 1 kom på sommeren, og mykbagen i den er på ingen måte stor nok til å få plass til alt det stashet som følger med å få baby i februar, så jeg vurderer nå hvilken vogn jeg skal skaffe meg. Har vært og sett litt på Simo sin duovogn. Den frister meg veldig fordi bagen er så stor! Tror nok at det blir den =)

Vi har bestemt oss for å kjøpe en Bugaboo Cameleon :)

De er utrolig gode å kjøre/styre, har stor og fin bag, tar liten plass i bilen og veier BARE 9kg (komplett)!! :D Dessuten er det masse fint ekstrautstyr som vinterhjul, Heldekkende solskjerm med UV-beskyttelse, reflekslys, parasoll, koppholder+++

Åja.. Nevnte jeg at man kan velge fargekombinasjoner selv?! De har MANGE farger man kan velge mellom og du kan mikse og matche så mye du vil. Dessuten kan man kjøpe helt nye trekk for ca 1000,- hvis man blir lei de gamle fargene...eller hvis man synes de rosa trekkene man brukte til storesøster ikke passer så godt til en nyfødt lillebror :P

Vi har tenkt på en teautonia prestige m/ fashion bag. Dette fordi vi vil ha en 4hjuling, men dog litt lett alikevel.Veldig hendig med at du kan vippe håndtaket over med et enkelt håndgrep og dermed får begge kjøreretningene tilgjengelig mens bebisen ligger oppi. Her vi bor er det ganske værhardt med både vind og snø, så da kan bebisen være den luneste veien.

Fashionbagen synes jeg er veldig stilig.

Mot sommeren kommer vi til å kjøpe en 3hjuling. Mest sans en easywalker. Kun sporstdelen. Denne blir velig liten sammenlagt og har en fin liten reisebag. Vi reiser myyye, og har ikke sansen for disse paraplytrillene som rister volsomt.

jeg hadde den quinny freestyle til den 2 min som ble født i mars i år og beggen var alt for liten når han var 4 månder så er ikke fornøyd skal ha tvillingvogn på neste siden jeg må ha begge i vogna da.

lillemell

Annonse

Hei

Litt på siden av vogndiskusjonen, men fikk du virkelig barn i mars og skal ha nytt barn i februar? Gratulerer i tilfellet! Da vil nok barna få mye glede av hverandre pga den korte aldersforskjellen. Jeg har en datter på 12 mnd og skal ha nytt barn i februar, så vi må også ha tvillingvogn el søskenvogn? Vet du om det er det samme, har du gjort noen undersøkelser angående hva som passer deres behov?

• 2 uker senere...

Vi skal ha Easywalker SKY. Min venninnne har den og den er utrolig god å trille.

Den har også stor og romslig bag og det synes jeg er viktig siden vi får vinterbarn.

Har ikke bestemt meg for farge. Den finnes i mange fine farger.

Se www.easywalker.no

Tenkte kanskje agua. Det passer vel både jente og gutt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...