Gå til innhold

Hvorfor er det så mye vanskeligere med guttenavn enn jentenavn??

Anbefalte innlegg

Føler det er myyye vanskeligere og finne navn en kan bruke på gutter.

Er så mage jentenavn jeg kunne tenkt meg og brukt.

Så det blir vell et like stort problem det som ikke å ha noen i det heletatt da.

Slet fryktelig med dette i forrige svangerskap også, visste ikke hva jeg fikk, vet iskke det nå heller.

Det er ikke det at jeg ønsker meg jente heller, for det er virkelig det samme.

Tror ikke det er fordi jeg har sær navnesmak heller, tror ikke jeg hard et da.

Noen som er enig med meg her eller?

Fortsetter under...

Ja jeg er veldig enig. Har mange fine jentenavn som jeg liker, men ikke noe guttenavn. Synes det er veldig mye vanskeligere å finne guttenavn som jeg liker. Har alltid hatt mange jentenavn klart, men så og si ingen guttenavn. Tror virkelig jeg må begynne å lete etter ett fint guttenavn som jeg kan like. Jeg vet jo heller ikke hva jeg får.......så jeg burde jo finne noen navn på gutt også i tillfelle

Jeg har det ikke sånn i det hele tatt. Jeg kan godt få firlingergutter og enda flere, men ikke jente. Aner virkelig ikke hva en evt. jente skal hete. Har noen ok navn, men ingen jeg føler meg helt fornøyd med. Nå er litt av problemet vårt at mannen min er polsk og vi kommer til å bo i tysk- og engelsktalende land, så det er mange hensyn å ta.

Annonse

Så enig med lenesan, vi slet skikkelig (og sliter litt ennå) med guttenavn, gutten vår er 2 mnd nå. Absolutt lurt å tenke på det i svangerskapet, noe jeg ikke gjorde. Dvs. jeg hadde ingen guttenavn, tenkte det "ville komme av seg selv" noe det ikke gjorde.... Det har vært navnedebatt her hjemme helt siden han kom til verden.

Jentenavn hadde vi klart!

Jeg er helt enig! :)

Vi visste ikke hva vi skulle få. 2 jentenavn hadde vi klart ganske tidlig og var enige om at det måtte bli et av dem om det ble en jente.

Men guttenavn sleit vi med... Er en del fine, men de vi likte var allerede brukt. Fikk jo en del gode forslag hos andre da... ;)

Det gutten vår heter bare "datt" ned i hode på meg en dag i slutten av svangerskapet. Og han passer virkelig til navnet! :D

Har samme problemet jeg også.. Strevde med vår første sønn og så har vi klart å få en gutt til. Akuratt nå føles det som han aldri kommer til å få navn. Er snart 3 uker. og jeg har visst at det ble gutt siden midten av mars..

Kunne godt ha fått 10 jenter. Alle skulle ha fått navn lett som bare det..

Helt enig med deg, jeg har så mange fine jentenavn på listen min, men her bli det gutt og jeg er så fram og tilbake, syntes det er få guttenavn.

Var lett som bare det med førdte barnet som er jente:)

Vi har klart å ble enige om et par jentenavn... var nesten enige om de før jeg ble gravid! Men, når det kommer til guttenavn... hjelp! Jeg har jo et par, og samboer har mange han liker, men skulle jo helst blitt enige om ihvertfall ett navn da - vi har så forskjellige meninger om guttenavn at det virker nesten umulig :-) Er i uke 22 nå og vet ikke hva det blir, ville ikke vite...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...