Anonym bruker Skrevet 13. august 2007 #1 Del Skrevet 13. august 2007 Jeg er 9 uker på vei, (har 1 barn fra før, mistet et etter den første) Hadde et veldig greit svangerskap forrige gang med bare litt verkende bekken på slutten... Meeen denne gang har jeg allerede fått verking der nede som blir værre når jeg går mye.. jeg har også begynt å få værre menssmerter, ikke kjempevondt, men litt verkende som startet i går og bare har gitt seg små perioder.. Hva skal jeg gjøre? Ringe lege i morra?? Har ikke første kontroll før om 5 uker...Hjelp!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nr.4 på vei Skrevet 14. august 2007 #2 Del Skrevet 14. august 2007 Jeg anbelfaler deg å prøve akupunktur. Det hjalp på meg. Legen får ikke gjort stort med det. Jeg har hatt menssmerter de siste tre ukene og veldig kvalm. Men går og får behandling for dette og bekkenet mitt. Hadde så problemer med det i forrige svangerskap, så er tidlig ute denne gangen. Jeg er 7+4. Spiller fortsatt håndball, syns det hjelper å trene. Så hvis du ikke gjør det så hadde jeg kanskje vurdert og gått meg en kort tur hver dag... Blodsirkulasjon er viktig. Håper det hjalp deg litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæret <3 Skrevet 14. august 2007 #3 Del Skrevet 14. august 2007 Du har antakelig begynnende bekkenløsning, eller du kan ha en bekkenlåsning. Begge deler gir slike symptomer. Du bør uansett gjøre noe så tidlig som mulig. Jeg anbefaler deg osteopat. Jeg var veldig plaget av bekkenløsning etter andre fødsel og var nesten invalid til tider. Over en periode på mange år prøvde jeg utallige "terapauter". Det eneste som virkelig hadde god effekt på meg var en såkalt manuell fysioterapaut, kombinert med trening. Men virkelig bra ble jeg ikke før jeg kom under behandlig av en osteopat, selvsagt kombinert med trening. Jeg anbefaler også å gå tur i ulendt terreng. Begynn i det små og øk lengden gradvis. Den kan gjøre litt vondt i starten, men er ikke farlig. Jeg er 8+3 i dag og har tidvis mye menssmerter. Jeg har hatt to runder med blødning med tilhørende menssmerter. Men alt er i skjønneste orden og jeg har slått meg til ro med at jeg er av dem som plages med menssmerter uten at noe er galt. Men etter første blødning fikk jeg en innvendig ultralyd (ved 7 uker) og sjekket at alt var i orden, det lettet veldig for meg da jeg har mistet en gang før. Så jeg vil anbefale deg å få det sjekket dersom du er veldig urolig. Lykke til videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. august 2007 #4 Del Skrevet 14. august 2007 Takk for tipsene:) Så d skal hjelpe å gå?! Jeg jobber i barnehage og går egentlig mye hele dagen, men føler at d blir værre da, men vond skal vondt fordrive heter d jo.. Skal på innvendig ultralyd i morgen så da blir jeg vel roligere hvis alt er bra! Hva gjør forresten en osteopat?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæret <3 Skrevet 21. august 2007 #5 Del Skrevet 21. august 2007 En osteopat er enkelt sagt en blanding av fysioterapaut og kiropraktor, med soneterapi og andre terapiformer. Slik får du en mye mer helhetlig behandling som kan inbefatte forskjellige behandlingsformer. En osteopat er utdannet fysioterapaut og har deretter tre års videreutdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå