frøken blå Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 huff.... jeg baker hehe.... en kake jeg ikke kan! men men.... kan jeg helle gelèen i en kakeform, la det stivne, ha på gelèen blandet med krem og la det stivne, så hvelte kaken imorgen? Over på et fat? Hvordan vet jeg at den ikke vil henge fast i formen, slik jeg ikke får den utav??
bambi på isen Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Du må ikke helle gele rett i spring form, det kommer til å bli fryktlig mye søl (har testa det ser du)!! Legg bakepapir i bunnen!! Har selvfølgelig glemt hva du egentlig spurte om, men det får du sikkert svar på av noen andre:-)
bambi på isen Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Det hørets ut som en god plan det du hadde med kaken, går helt sikkert fint!!! Det med bakepapiret var jo selvfølelig at hele formen må ha bakepapir, ikke bare i bunnen:-)
frøken blå Skrevet 13. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2007 er en sånn hjerteformet form, som man ikke kan åpne siden på (herregud så dårlig forklart....) som en slags skål.... kan jeg bruke den? hvordan vet jeg at gelèen ikke vil henge fast når jeg skal snu den over på et fat?
Erle'smamma Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Det er fort gjort at geleen sitter fast i forma. når jeg har snudd forma, så pleier jeg å legge en klut som jeg har fukta med varmt vann over forma. da pleier som regel geleen å løsne av seg selv... håper du skjønner hva jeg mener!?! ? =) ikke så flink å forklare..
frøken blå Skrevet 13. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 13. august 2007 glimrende!! takk skal du ha!! skal jammen prøve det....
bambi på isen Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Er ikke noe super baker jeg heller, har laget en liknende kake som den du skal lage nå, men da brukte jeg tupperware sin silikonform, der henger det seg ikke i bunn!! Går nok helt greit å bruke den formen, den som jeg tabba meg ut på kunne åpnes og deles (forsto du den?????), det ble litt kliss kan du si!!! Kanskje det hadde vært greit å lagt noe i bunnen uansett, bare for å få den løs??? Ellers mottas tips med takk:-) Lurer nemelig også på dette, er jo ikke alltid jeg har tupperwaren min med meg:-)
frøken blå Skrevet 13. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 13. august 2007 la gladpack i bunn jeg.... eh.... får se da! men den kan jo formes bedre til kantene o.l. enn bakepapir.... men må gelèen være KALD og halvstiv når den blandes med pisket krem??
bambi på isen Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Kanskje kald, men ikke halvstiv da blir den jo klumpete!! Skulle hatt svigerinna mi her nå, hun er god på den kaken som du lager nå, hun skal lage den til min store gutt, blir 6 år på torsdag, men skal feires på lørdag før vi reiser hjem til det kalde nord gry tidlig søndags morgen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå