Gå til innhold

Har jeg krav på dagpenger? Noen som kan hjelpe meg?

jammen kom nr 3

Anbefalte innlegg

Heisann jenter ;o)

lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg.. Jeg har vært i fødselspermisjon fram til mai dette år ( har en sønn på 1 år, født i juli) men har måttet være hjemme til nå pga pass av barna ( har en sønn på 3 også ;o) men nå er begge trygt plassert i barnehage så jeg kan finne meg en jobb.

Men lurer virkelig på om jeg rekker å få jobbet 6 av de 10 mnd før fødselen?? Har termin 11.mars og man går jo ut i permisjon 3 uker før fødselen... Blir ihvertfall knappt.. men da er jeg avhengig av å få jobb hele tiden fram til permisjonen og det kan kanskje bli vanskelig.. Jobber forresten som vikar i manpower men har ikke noe oppdrag nå..

Det jeg lurte på er om man kan få dagpenger på grunnlag av fødselpenger jeg hadde ifjor??

Og kan man sykemelde seg hvis man mottar dagpenger hvis formen ikke skulle være helt på topp når det nærmer seg termin og jeg ikke har noe jobb....

Ble kanskje litt rotete dette her men jeg håper noen kan hjelpe meg?

Var ikke helt planlagt denne graviditeten her men veldig velkommen likevel.. Gleder meg til å bli mamma for 3 gang ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg var deg ville jeg tatt kontakt med NAV for å avklare situasjonen. Men det er nok slik aht hvis du melder deg arbeidsledig nå, vil beregningsgrunnlaget for dagpenger være den inntekten du hadde året før som var fødselspenger. Hvis du blir sykemeldt mens du mottar dagpenger vil stønaden gå over til sykepenger. Jeg mener at det er dette som gir grunnlag for utbetaling av fødselpenger til den kommende permisjonen.

Men hvis du ikke er yrkesaktiv har du rett til en engangsstønad som er på ca 33 500,-

Lykke til med nr 3, du er jammen tøff :-) Jeg venter mitt første barn, har termin ca 28. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar ;o) tar kontakt med NAV imorgen jeg. Også for jeg håpe jeg får meg en jobb fort he he..

Nummer 3 var ikke helt planlagt da så jeg vet ikke hvor tøff jeg er jeg he he... begynner å komme over sjokket nå ;o) blir jo moro med 3 tette også også får de sikkert mye glede av hverandre fremover. Lykke til med graviditeten din! Er kjempespennende å vente førstemann ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...