JPG2011 Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Jeg ble conisert i januar. Var hos Gynekolog i forrige uke, for å ta en kontroll celleprøve. I mellomtiden er jeg blitt gravid, 13 uker på vei når jeg var hos henne. Og der fikk jeg beskjed om at jeg burde komme til henne hver eneste kontroll i svangerskapet i stedet for lege/jordmor, fordi hun ville ha kontroll på livmorhalsen hver gang. Greit nok det, men har de fjernet mye da mon tro? Ble litt bekymret etterpå.
Athina' Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Jeg er koniser men det var i 97 men jeg blir også fulgt opp iden forstand at det tar ett mål av livmorhals tidlig som ett standardmål, så må du tilbake i uke 26 for neste UL for å måle den. Før i verden ble det gjort på en måte at de skar rett av og da kunne livmorhalsen bli svekket så man måtte sette på strekk for å holde igjen barnet. Men nå er det for det første laser pluss at de skjærer ned på hver side som om livmora hadde vært en gulrot. (bra sammenligning jah hehe) Hvorfor jm vil ha sjekk hver gang skjønner jeg ikek for man måler den med UL apparat fra inn og ut, men men liker vel å rote inni der da hehe Så ting går helt fint selv om man er konisert :-) Ps! Står masse om konsiering og graviditet på babyverden. Du finner det på venstresiden under jordmor ette eller annet :-)
Maria&Casper Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Ble conisert i januar i fjor, å ble gravid nå i des/jan. Å jeg har bare vært på de obligatoriske kontrollene. Å min lege har aldri sagt noe om at jeg burde ha alle kontroller hos ham. Syns det hele virka merkelig..
Bebbiss Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 Jeg ble konisert i juli 2006 og er nå seks uker på vei. Fikk under oppfølgingen beskjed om at det evt. ville være nødvendig å sette inn et sting ettersom livmorhalsen kunne bli noe svekket. Skal til Jordmor for første kontroll på tirsdag så det er en av de tingene jeg vil ta opp.
tjohoy 2 prinsesser + lite frø Skrevet 15. august 2007 #7 Skrevet 15. august 2007 hei! jeg ble gravid 3 uker etter conisering og har ikke fått noen spesiell oppfølging etter dette.... det er bare de vanlige forhåndsreglene- forsiktig med tunge løft ol! Skal på kontroll for å ta celle prøve i morgen, da er jeg 27 uker på veg, vet ikke om de måler livmorhalsen da eller hva de gjør... jeg går ellers bare til vanlige kontoller hos jordmor- uten at hun roter oppi der! når du tok celleprøve tok du vanlig da el en ny sånn biopsi greie?? håper du ikke bekymrer deg for mye, det er ikke vanlig at nåtidens con. har noen innvirkning på graviditeten!
Maria&Casper Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Rart.. Fikk aldri beskjed om å ikke løfte tungt å slikt. Å ikke noen etterkontroll for å evt. sette inn et nytt sting.. hmm..
JonathanTheamamma Skrevet 15. august 2007 #9 Skrevet 15. august 2007 Jeg har heller ikke fått noe spesiell oppfølging. Fikk beskjed om at jeg først skulle ta neste celle-prøve etter at jeg er ferdig med dette svangerskapet. Men, det kan vel kanskje være forskjellig fra lege til lege da, og det er jo bare fint å bli fulgt opp av gynekolog, de kan jo sånne litt bedre enn allmennleger )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå