Gå til innhold

Jeg har helt angst jeg, føler meg så dum...

Anbefalte innlegg

Her sitter jeg og skal bli mamma om under 3 mnd, ikke har jeg eget hus, ingen bil, ikke peiling på permisjonsregler eller noen ting... Blir helt stressa av dette, av og til lurer jeg på om jeg kommer til å bli en skikkelig dårlig mor. Synes alle har sånn kontroll på livet sitt, med tanke på økonomi, hus, osv, mens jeg bare surrer rundt.

Har så lyst til å kjøpe hus etterhvert, men skjønner ikke noe rundt boliglån og sånne ting, og lurer på om vi kommer til å få lån i det hele tatt. Samboeren min har heller ikke peiling på sånt, og det frustrerer meg sånn, skulle ønske vi hadde hatt bedre orden på alt mulig rart... Men jeg tror jeg har mye kjærlighet og omsorg å gi, og det er vel det viktigste, selv om det sikkert kommer til å bli utfordrende.

Bare meg som har sånne tanker eller.....?

Fortsetter under...

Hehe.. føler med deg.. Utrolig mye å sette seg inn i! :)

Bestill time i banken å hør om lån der og time til nav for å høre om deres rettigheter.. og sett deg litt inn i det som står på Nav sine sider.. og hør om du kan få møte med sjefen for å høre hvilke permisjonsregler dere kan ha best av.. Jeg syns det er bedre å spørre en gang for mye, enn å gå rundt å lure på ting iallefall.. Fortsatt mye jeg tenker på, men føler ikke det haster! :)

- Du blir jo ikke en dårlig mor for det, babyen bryr seg hverken om bil eller hus.. kjærlighet og omsorg er det beste! :)

Hei

Skjønner at du blir engstelig, men med min første hadde jeg ikke kontroll på noe, ikke sambo heller, var bare 18år ingen leilighet, jobb osv osv men alt ordner seg, jeg har en utrolig flott prins.

Han er 9år og alt løste seg. Nå er jeg en av de som har alt på stell fordi det var litt tøft første gang og ting tok litt lengre tid.

Folk flest kjører ofte fasade om hvor fantastisk alt er osv osv

Babyen trenger kjærlighet så kommer alt det andre etterhvert.

Om ting er litt trangt kan man få lån på boligkontoret:o)

Det med nav og permisjon er ett evig mysterium men bestill en time og fyll ut skjema sammen en konsulent.

jeg kan jo begynne med og si: hva skulle jeg gjort uten mamma.. hehe... jeg har heller ikke peiling på slike ting. vi har bare en leilighet. ingen av oss har 100 % stillinger.. men sant.. hjulene skal gå rundt fordi jeg har bestemt meg for det.. jeg snakket med mamma om hva vi skulle gjøre... i kommunen din er det garantert en tjeneste som hjelper unge i etablerings fasen. oh husbank for unge er kjempe bra og. Ang permisjonslønn er det trygdekontor du må snakke med. de hjelper deg og veileder deg=) slapp av du er ikke alene=)

Tusen takk for svar, alle sammen!

Hjelper å få litt perspektiv på det, og høre at andre ikke har absolutt kontroll og... Tror det begynner å løse seg med permisjonssøknaden nå, men skal ta meg en tur til nav så jeg kan få litt hjelp med den. Og så tenker jeg som så at egen bolig får bare vente, har jo stor nok leilighet nå som vi leier. Babyen skal få alt den trenger av omsorg, det er det viktigste. Vi har heldigvis fast jobb både meg og min samboer, det er en trygghet å ha.

Satser på at det skal gå greit etterhvert. Takk igjen, og lykke til alle sammen!

Hei!

Jeg føler med deg!

Det er så fælt når jeg føler at alle andre er så mye mer etablert enn meg. Men du, det ordner seg!

Det er ufattelig mye å sette seg inn i . Så jeg tipper du blir en fantastisk mor uansett!

:)

Annonse

Jammen herregud da!

Man må jo ikke ha styr på alt i verden for å bli foreldre!

Jeg synes det høres ut som om en del av dine planer om å sette deg inn i ting bør utsettes til babyen er blitt litt større, slik at du får tid til babyen nå i begynnelsen. Hva skal en baby med et hus? Babyen driter da i om du leier eller eier! Den er også likegyldig til om den sover i stuen, på soverommet deres eller har eget rom. Om det er plass til et stellebord og alt det andre som du sikker bekymrer deg om.

Permisjonssøknaden må du selvfølgelig ha styr på, men det er da de færreste som har full kontroll på den på dette tidspunkt? Jeg har ihvertfall ikke fått søkt ennå - tenker at jeg må gang med det snart, men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...