Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har de fleste med meg når jeg sier det er vanskelig å kalle opp etter bestefar Harry. Men det hadde vert så koselig!

Har dere noen ideer til beslektede navn som ikke er "harry"?..hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Harold

Harald

Halvor

Harris

Skrevet

Skjønner hva du mener. Har hatt lyst til å oppkalle dattern min etter mormor. Hun het Bergljot. Har ikke funnet noe, så har gitt opp. Men de forslagene som ligger over her er jo greie, da...

Skrevet

Er ikke lov å døpe barnet sitt for Harry lengre heller tror jeg, så du har en unnskyldning....

Skrevet

Vet om en Bergljot som har blitt kalt Lotte hele livet, så det er jo en mulighet ;-)

Ellers synes jeg ikke det at en Harald er oppkalt etter Harry. Enten er det samme navn, eller så er det ikke samme navn. Hvis den man vil kalle opp etter har et navn man ikke liker, er det jo bare å la være.

Skrevet

Harry er fint :) Unger idag forbinder det med Harry Potter - en stor helt for mange - det er bare oss "gamliser" som tenker annerledes.

Skrevet

er det fortsatt lov?

er jo flere år siden en kompis av meg som skulle døpes(i forbindese med konfirmasjon) ble nektet å døpes harry, etter sin far. så han endte opp med henrik i stede..

Skrevet

ja, gå for harry. blandt unger er harry et kjempetøfft navn. jeg har ihvertfall en nevø som jeg tror skulle gitt mye for å få hete harry:)

Skrevet

Jeg har slett ikke tenkt på at Harry oppleves anderledes for barna idag enn for oss...

Da blir det sikkert et popisnavn i neste generasjon...hehe:o)

Skrevet

Mormor har en bror som heter Harry, og en søster som heter Harriet :-) Er med andre ord vant til å høre de navnene - synes de er ganske tøffe. Et alternativ kan jo være Henry. Ikke glem at man kan være både helt Nils, og helt Doris også - det er Søren meg ikke lett ;-) Hi, hi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...