firemerkersmør Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Dere som har flere barn, hva ville dere prioritert? Det står mellom små soverom, og lite bad med en ok loftstue, og et hus med ok store rom og bad, og ingen ekstrastue. Begge har store stuer. 3 sov på begge, vurderer 3 barn (min 2). Vanskelig dette altså...
*dum&deiLig*™ Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hvor stor forskjell er det på badene i kvadrat?
firemerkersmør Skrevet 13. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2007 Er nok ikke veldig stor forskjell i kvadrat, men det lille er langt og smalt og skrått tak, så føles veldig lite
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Badet ville jeg hatt stort. Har dere mulighet til å få et hus med stort bad så er jo det kjempe deilig med litt plass. Har du større soverom er det også mulig for barna å ha lekene inne på rommet i stedet for i hele huset. Vis du velger løsningen med loftstue så har du jo mulighet til å bruke det som tv stue når barna blir eldre og skal ha venner på besøk da. Greit å ha et sted å sende ungene når de blir større og du kanskje skal ha gjester selv
Gjest Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Hehe, ikke akkurat hva du spør om, men etter litt erfaring her, ville jeg heller hatt kjellerstue enn loftsstue.... Ungene tramper ganske bra der oppe på loftet.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Ikke loftsstue hvertfall.. Blir desverre sjeldent brukt! Er det jeg har erfart i de husene jeg har bodd i som liten hvertfall. Vi var enten på rommet mitt, ute ett sted eller hos noen andre.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 det spørs jo hvordan familie dere er. er dere sånn som min, hvor alle sitter på vært sitt rom og møtes kun ved måltider så er det jo greit med store rom. men om dere liker og omgås så er det kansje greit og ha et ekstra fellse rom og være på
yasmina Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Med to eller tre barn ville jeg hatt ekstra stue !!! Er mye mer verdt naar barna blir eldre...
Gjest Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Kan snakke ut fra egen erfaring, og hadde jeg kunnet valgt i dag så ville jeg heller hatt store soverom + bad og ingen loftstue.... Vi har motsatt i dag, ikke så store soverom, (vi har bad oppe også da men...) og loftstue. Den brukes maks. et par ganger i året...... Blir kanksje litt mer brukt etterhvert når jenta vår blir litt større. Da vil hun få, til sitt bruk, både det største soverommet og loftstuen )
Fire småtroll Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Hvis du ikke vil ha TV-spill osv i stua er det greit med en ekstra stue som ungene kan ha slikt (da slipper du unna med en ekstra TV også), men jeg tror likevel jeg ville droppet loftstua og heller satset på store soverom. Det har (desverre) blitt helt vanlig at litt større barn har både egen TV, DVD og spill på rommet sitt, og da må de kunne ha venner på besøk der. Min erfaring er at en loftstue blir lite brukt...
Mille** Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Spørs hvor gamle barna er, og om de er av samme kjønn. Barn av samme kjønn og som er ganske tett i alder vil nok bruke en loftstue mye mer enn barn som ikke er så tett i alder. Her er det over 7 år mellom de, så store soverom kommer før loftstue ja. ;o)
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Jeg ville gått for små soverom! Barn trenger ikke store rom, og loftsstuen kan kanskje gjøres om til et soverom for voksne? Lite bad er jo litt slitsomt, men man venner seg jo til alt mulig! Særlig om dere har eget vaskerom.
Gjest Skrevet 13. august 2007 #13 Skrevet 13. august 2007 Vi har vel egentlig litt små rom til barna. Rundt 10 kvm, men med skråtak. Badet oppe er ca samme str, og så har vi loftstue på 15 kmv. Den blir igrunn brukt kvar dag, men det er vel helst for pcen står her. Har også sagt at stua oppe er barna sin, siden de har små rom. Dermed slipper vi å ha leker nede i stua. Seinere vil det komme tv, video/dvd og slikt i loftstua. Har stor familie begge to, så det er veldig greit med denne stua når vi har besøk av mange unger. Sender dei opp sik at voksne klarer å tenke litt nede. At det blir bråk fra hopping og tramping, kan jeg leve med. Ser for meg at når barna blir eldre og har venner på besøk om kvelden/ helgene, vil dei bli sendt ned når vi skal legge oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå