Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hører ikke til her enda, enn så lenge... Men lurer på åssen det er med sykehus valg og ifv.. Er det samme som alt annet, fritt sykehus valg? Er fra Sørlandet, men det er vel ingen sykehus her som tilbyr dette? Noen som har gode erfaringer fra sykehus som dere vil anbafale? Er det veldig variasjon i ventetider på de forskjellige sykehusene? Hvor lenge har dere ventet?

Vil samtid benytte anledningen til å ønske dere alle lykke til med babylagingen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10078689-ang%C3%A5ende-sykehusvalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Også fra Sørlandet :-) Vi skal til Porsgrunn neste uke, først for å ta ut egg og så for å sette inn befruktet egg 2 dager senere. Det er det nærmeste sykehuset for oss. Var der på samtale før sommerferien, og ble tatt veldig godt imot og fikk svar på masse spørsmål.

Hei.

Jeg er også på vei inn i gamet... Venter på brev til samtale .-) For meg som bor i Rogaland, er det ganske naturlig å bruke fertilitetsklinikken i Haugesund. Denne klinikken tror jeg det er ganske kort ventetid på (er hvertfal det jeg har hørt). Ei venninne var hos gyn. i juni, der ble det sendt henvisning til Haugesund. Hun var til samtale i nov. Og igang med micro injeksjon i des/jan. Ble gravid på første førsøk :-)

Er vel 3 timer reise fra Kr.sand til Stav. og 1,5 times tur til Haugesund.

Du kan vel forhøre deg litt med gyn. din. h*n vet sikkert litt om ventetid ol..

Lykke til!

Annonse

Heisan..

Vi blir behandlet ved Fertilitetsklinikken sør (Porsgrunn) og der er de veldig dyktige... ventetiden var 6-7 måneder, og du/dere må til utredning hos gynekolog før han/hun søker for dere.

Jeg vil absolutt anbefale dette stedet og ønsker dere lykke til!

Hei.

Jeg personlig har bedre erfaring fra haugesund enn porsgrunn. Mye pga smrtelindring prosedyre under egguttak, samt lokalene!

Destuen mye kortere ventetid i haugesund,(2-3 mnd) samt lys flotte moderne lokaler og et fantastisk personal.

Ble gravid i haugesund.

Må henge meg på å skyte av Haugesund.

Vi valgte de pga ventetiden var kortere. De er bare helt fantastiske der oppe. Jeg bor selv rett utenfor kristiansand og turen opp tar ca. 5 timer, men nå har vi vært der noen ganger og syntes det går veldig fort å kjøre opp.

Jeg merer å ha hørt at haugesund også har bedre resultater på fryseforsøk:-)

Har dere prøvd lenge? Fått noe diagnose?

Tusen takk for mange svar! :-)

Emilia: Vi har prøvd i nesten 2 år, siden oktober 2005. Har ikke fått noen diagnose. Eneste gyn har funnet til nå, er at mannen har litt få og dårlige svømmere, eller ser alt bra ut. Skulle egentlig inn på lap i februar, men det ble utsatt pga sykdom. Så skal inn nå i september. Er sååå spent at jeg klarer nesten ikke vente. Har ventet i 1 år på denne undersøkelsen! Først de 6 mnd på venteliste, og så ennda mer venting pga sykdom... Så nå skal det bli godt å få det unnagjort... Gyn begynte allerede i fjor sommer, da han skrev rekvisisasjon til lap, at neste skritt etter lap var å søke prøverør.. Samme gjorde gynekologen på sykehuset da jeg var inne i juni på forsamtalen til lap.. Men har hørt at endel blir fort gravide etter lap... Så håper jeg tilhører den gruppen. Hvis ikke er vi klar for prøverør, både meg og mannen.. :-)

Har dere prøvd lenge? Noen diagnose?

Til purple: Har du vært både i Porsgrunn og Haugesund? Kunne tolkes sånn... Hva mente du med at smertelindringen er annerledes? Har de ikke samme type utstyr/metoder på begge steder? Eller er det personalet du sikter til? :-) Så kos å høre at du ble gravid! Hadde du mange forsøk? Gratulerer!! :-)

Annonse

Hei jeg hører til i Porsgrunn og er strålende fornøyd. To av de som jobber der er de som "lagde" det første barnet i norge ved hjelp av prøverør.. Det er vel bra...

Det forsøket Trine 77 refererte til er over, (jeg tok del i det prosjektet)

Ved uttak valgte jeg å droppe smertelindringen og det var ikke noe problem, de sa at hvis behovet meldte seg så kunne jeg få når som helst.. Tror det med utstyr og metoder er ganske likt. Klinikken i Porsgrunn er ganske ny, men i gamle lokaler tilknyttet sykehuset..

Oppstarten i Porsgrunn var sent i 2002. (nov?)

Men det er jo veldig individuelt hva vi setter pris på i den situasjonen vi er i. Men jeg vil råde deg til å ringe litt runde og følg det du føler er rett for dere..

Hvis du ønsker å ringe til Porsgrunn å forhøre deg om noe så er nr:35005820/22 eller sjekk ut hjemme siden på

www.fetilitetsklinikken-sthf.no

Lykke til uansett valg.

Hilsen

Hei igjen.

Ja, jeg var til 1 forsøk i porsgrunn. Eggutaket der ble mildt sagt et helv...for meg da jeg fikk lite smertelindring. Og det sa jeg til hun som satte morfin i veneflon at det merket jeg ikke. Å detta tåler du fikk jeg bare til svar. Værste smerte jeg har opplevd som holdt på i 1 døgn etterpå og jeg har endel operasjoner bak meg. Hun var skikkelig arogant.

Neste forsøk tok jeg i haugesund. Der forklarte jeg hva jeg hadde opplevd i porsgr. og de bare måpte. Så der fikk jeg morfin tabletter og innvending smertelindrende+ et personal som snakket med meg slik at jeg ikke skulle grue så forferdelig. Uttaket nå gikk som en drøm. Nå kjente jeg lite.

Derfor sitter jeg igjen med dårlig vibber for porsgr. Mulig andre har bedre opplevelse derifra enn meg.

Lykke til fremover:o)

Da skjønner jeg godt at du har et dårlig forholdt til Porsgrunn... Enkelte skulle ikke fått lov å jobbe på sykehus!!! :-( Men det arbeider sikkert endel på sånn klinikk, og man møter forskjellige folk.. Men å få store smerter når de faktisk kan gi deg mer smertestillende, det er helt på jordet spør du meg... Folk har da behov for ulike mengder smertestillende for at det skal ha effekt... Guri mann for ei hurpe!! :-( Hehe :-) Godt at det går bra med deg nå!! :-) Tusen takk for svar! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...