Holly❄️ Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Fant ikke akkurat det jeg lette etter, men i USA ligger popcorn på 3. plass når det gjelder dødsårsaker til små barn... Syns det er skummelt...
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 hvor det står vet jeg ikke, men har hørt/lest engang at et barn døde eller holdt på å dø pga disse greiene som er inni popcornet la seg over luftrøret.
Mille** Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Fant ingen artikkel, men venninna mi vet om noen som mistet sin 2 år gamle gutt fordi han spiste popcorn. Han fikk det i halsen og ble kvalt. Tar ikke sjansen på å gi små barn popcorn, trenger ikke stå noe om det noen steder, jeg tar uansett ikke sjansen...
2005&2010 Skrevet 13. august 2007 #5 Skrevet 13. august 2007 Huff, dette har jeg aldri tenkt på. I ferien på et tivoli så fikk jenta vår popcorn, hun er 19mnd. Heldigvis gikk det bra da..puh. Ikke mer popcorn på hun ihvertfall...
ApriIbaby Skrevet 13. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2007 Gutten vår har også fått popcorn mange ganger. Jeg visste ikke dette, men skulle gjerne lest det et sted. Synes det høres veldig rart ut.
Lavendel*06*10* Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Hva er det man IKKE kan sette i halsen ???
Cat.68 Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Det holder med å snakke med barnelege eller helsesøster så får dere beskjed om at popcorn, drops og eplebiter ligger på topp hva gjelder kvelingsfare, for barn under 4 år.
våken_om_natta Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Jeg fikk høre at vaffler var det værste man kunne gi barn under 2 år. For om man setter en bit i halsen, så kleber den seg fast, og er nesten umulig å få ut.
Fire småtroll Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Jeg er helt enig i at man ikke skal bli helt hysterisk, men akkurat popcorn er litt spesielt. Det har med de små "skallene" å gjøre.. Vi har vel alle kremtet og hostet pga et slikt skall langt baki halsen. Det er veldig lett å få dette lette skallet ned i pusterøret, og på små barn blir det skallet ganske stort i et smalt pusterør, det kan faktisk også komme seg helt ned i lungen..
yinyang Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Det var jo en unge på 15 mnd fra Sundmøre som døde i luftambulansen på vei til sykehuset, med popcorn i halsen, for etpar år siden... Etter det fikk jeg skrekken!!
ApriIbaby Skrevet 13. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2007 Veldig rart at man ikke kan finne dette noe sted..... har lett og lett. Leter videre. Si i fra hvis dere finner noe dokumentasjon. Vil gjerne ha dette dokumentert.
Nit@™ Skrevet 13. august 2007 #14 Skrevet 13. august 2007 Children under five years should not eat hard items like murukku, seedai and hard candy. Nuts are especially dangerous. Popcorn (which is light) can easily be aspirated into the lungs. http://www.hindu.com/thehindu/mag/2002/04/14/stories/2002041400420700.htm Det står mere på engelske og Amerikanske sider... Dårlig info her i landet. I allefall nedskrevet!
Cat.68 Skrevet 13. august 2007 #15 Skrevet 13. august 2007 Hvorfor snakker du ikke med helsesøster, eller barnelege???
Monajenten Skrevet 13. august 2007 #16 Skrevet 13. august 2007 Må du ha dokumentert alle disse hendelsene før du lar være å gi barnet ditt popcorn? Syns det virker ganske korttenkt.
Cilla m Neo;) Skrevet 13. august 2007 #17 Skrevet 13. august 2007 potetgull er mye farligere, for får de det ned i lungene er det nesten umulig å få ut pga alle fettstoffene og dritten......samme m peanøtter. men småtroll kan da kveles av så mangt som ballonger, en venn av meg gav gutten sin på 17 mndr en ballong i bursdag, han beit på den og fikk en bit i halsen.................skummelt m alt som kan puttes i munnen.....
ApriIbaby Skrevet 13. august 2007 Forfatter #18 Skrevet 13. august 2007 eneste "farlige" mat utenom nøtter og drops so far er pølse: "Symptomer, funn ved undersøkelse og komplikasjoner er avhengig av fremmedlegemets natur, lokalisasjon og grad av obstruksjon. Et stort fremmedlegeme som okkluderer øvre luftveier er umiddelbart livstruende, mindre fremmedlegemer i f.eks. lobær bronkus kan forårsake symptomer av mer kronisk karakter og mindre alvorlige symptomer. I USA er aspirasjon av pølse og brød den vanligste årsak til fatal aspirasjon av fremmedlegeme. Ca. 1000 dødsfall i året skyldes fremmedlegemeaspirasjon" Noen andre som har funnet noe?
ApriIbaby Skrevet 13. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 13. august 2007 Tusen takk, Nita! Monajenten: Du kan ikke alvorlig mene at du trekker egne konklusjoner så rask, dessuten burde du ikke evaulere tankegangen til andre når du sitter i stenhus.
ApriIbaby Skrevet 13. august 2007 Forfatter #20 Skrevet 13. august 2007 Det er ingen her, og jeg liker å ha ting dokumentert.
fleXibel Skrevet 13. august 2007 #21 Skrevet 13. august 2007 Huff.. ja ja.. vesla fikk litt popcorn for noen uker tilbake.. men jeg passet på å fjerne skallene, så hun fikk bare "skum-putene" men alikevel.. ikke mer popcorn før hun er 30..
Monajenten Skrevet 13. august 2007 #22 Skrevet 13. august 2007 Syns ikke jeg har trukket konklusjoner så raskt, hvis du tror det er pga. dette innlegget så tar du feil. Har hørt om flere episoder med barn og popcorn som har gått alt for galt, og som kunne ha gått galt. Selvfølgelig er alt med måte, men som Cat skrev, så er det litt spesielt akkurat med popcorn. Og dessuten så evaluerte jeg ikke tankegangen din, jeg skrev meningen min.
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 13. august 2007 #23 Skrevet 13. august 2007 Morsom debatt hva angår dokumentasjon på ting...man skal vel i det hele tatt være ganske kritisk til alt synes jeg- OGSÅ dokumentasjon.Dokumentasjon kan lages på mange måter og endel undersøkelser er laget på ganske tynne grunnlag. Men STATISTIKK brukt på riktig måte derimot, er jo ikke til å ta feil av..Men som sagt; ALT bør leses med nøkternhet, sammen med en STOR posjon sunt norsk folkevett- synes JEG.
Monajenten Skrevet 13. august 2007 #24 Skrevet 13. august 2007 Beklager, mente som Kristin1974 skrev.
ApriIbaby Skrevet 13. august 2007 Forfatter #25 Skrevet 13. august 2007 Jeg oppfattet at du trodde jeg måtte ha det dokumetert før jeg sluttet å gi han popcorn...jeg har ikke sagt et ord om hva jeg kommer til å gjøre i fremtiden. Å kalle noen for korttenkt....det mener jeg er en evaluring av tankegangen min. Jeg ba ikke om råd for fremtiden, men hjelp til å finne doukumentasjon. Eller i hvertfall skriftlig informasjon om dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå