Gå til innhold

Kan noen hjelpe med festregler i nabolag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange ganger i året er det lov å ha fest på utsiden med høy musikk til kl 11-12 i forhold til naboloven? Noen som vet?

Bor i byggefelt

Skrevet

Det er vel ingen lov på det... Eneste du kan høre med vel-laget der du bor, om de har fastsatt noen regler, men tviler på det. Har selv vokst opp i et byggefelt, og har aldri hørt noe om at det er en lov for det...

Og til 11-12 er vel da ikke så sent? Hadde skjønt deg om det var t kl 3-4 om natten...

Skrevet

Det er vanligvis de lokale politivedtektene som sier noe om slikt. Sjekk med kommunen - de burde kunne si hva som gjelder der du bor.

Skrevet

Hva med å henge opp en lapp hvor du sier fra om at du skal ha fest den og den kvelden og at det kanskje blir litt høy musikk? Det pleier vi å gjøre, og vi bor i blokk - fungerer alltid fint. Det er også greit å legge ved et mobilnummer som folk kan ringe om lyden blir for høy eller festen varer lenge. Min erfaring er at folk er greie og forståelsesfulle bare de får beskjed på forhånd så det ordner seg nok :-)

Skrevet

Tro du meg-det her jeg gjort de 2 gangene i sommer det gjelder,men folk er likevel potte sure. Her i feltet syns de visst det holder med 1 gang i året,men nå har jeg akkurat ringt politiet og de sa at det ikke var noen som helst regler for hvor mange fester en kunne ha.

Skrevet

Antall ganger man har fest per år er det selvfølgelig ingen lov som sier noe om. Det er vanlige ordensregler som gjelder, vanligvis skal det ikke skje aktiviteter som kan være forstyrrende for andre etter kl. 23.00.

Skrevet

Men hvorfor må du på død og liv ha fest med høy musikk UTENFOR? Du vet det, at selv om du har ferie, er det andre mennesker som må jobbe? Og atter andre har små barn, eller søvnproblemer osv osv...

Jeg synes overhodet ikke man burde ha høy musikk etter 23, frem til da må man vel til nød tåle det. Jeg forstår bare ikke hvorfor ditt ønske om å få ha fest er viktigere enn resten av nabolagets ønske om nattero.

Skrevet

Bør vere stille kl 23, da bør man heller trekke inn. Dersom naboene dine har små barn hjemme, så må du spørre om det er greitt at dere har fest. Du bør si ifra til dine nærmeste naboer om dere skal ha stor fest og tror det blir noe "bråk". Slik er dei "uskrevne" reglene i mitt nabolag, veldig tett mellom husene!

Skrevet

Var ikke det at jeg på død og liv må ha fest på utsiden,men vi har en årlig sommerfest som vi ber alle venner,og da er vi rundt 50 stk.Litt vanskelig å ha det inne.Og musikken slås ned i 23-24 tiden.

Politiet sa også at på lørdagsveldene er det lov å ha høy musikk litt lengre enn kl 11

Du trenger jo ikke være så krass, tosøtesmå,var bare et spørsmål...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...