Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang ventetid det er der for tiden? Vi har ansiennitet fra mars, men de kan fortsatt ikke svare på om det er 6 eller 8 måneders ventetid, altså om det blir fra septmber eller november... Det er litt vanskelig å planlegge i forhold til jobb og og reising og sånn nå. Hvordan er det, begynner man rett etter mens og hvor ofte må man på kontroller? Må man regne med mye tid borte fra jobben?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10077822-ivf-p%C3%A5-ullev%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi har også søkt på Ullevål og hadde ansiennitet fra oktober. Var inne på samtale i juni - altså 8 måneder etter (som vi ble forespeilet). Men de har sagt at de jobber mot å kutte ventetida ned til 6 mnd.

Det er vanlig å begynne hormonkur ca 20 dager etter første mens-dag (eller litt senere hvis man har lange sykluser - jeg begynte på dag 24 fordi jeg har sykluser på ca 30-33 dager).

Når det gjelder kontroller var jeg vel inne 3-4 ganger før innsetting, men dette kan variere tror jeg. Hadde sykmelding i en uke i forb med uttak og innsetting.

PS. Vi valgte å bruke en privat klinikk pga den lange ventetiden - er ikke så veldig tålmodig...

Så dere har ikke hatt noen forsøk på Ullevål da? Ante ikke hvilket sykehus vi skulle velge da vi søkte, angrer litt nå, virker som om flere er fornøyde med Riksen... Vi hadde også tenkt å gjøre det privat, men så fikk vi ikke endelig beskjed om at vi trengte det før rett før sommeren, og da var jo alt stengt på sommeren, private også, og virker litt dumt å betale masse for en måneds hopp i køen når vi var såpass nære på Ullevål. Hadde håpet dette kanskje skulle gå av seg selv i mellomtiden.

Hvem har dere brukt privat? Hvordan har det gått?

Gjest Bjørnen Collargol

Vi søkte også på Ullevål, men jeg har faktisk ikke noe til overs for de. Har kranglet med de der nede. Vi har fått beskjed om at vi kunne starte opp for så å ikke få lov osv.... Derfor valgte vi å ta et forsøk privat mens vi ventet. Nå kunne vi fått begynne, men siden jeg ønsker kort regime så måtte jeg være forberedt på å vente i lang tid før det ble plass til meg fikk jeg beskjed om..... SÅ vi har valgt å ta et forsøk til på Aleris og håper inderlig at vi slipper å bruke Ullevål!!!!!

Ring på Ullevål og hør neste gang du får mensen om du kan begynne da. MEN har du forresten tatt blodprøve på dag 5? Dette må gjørese før du i det hele tatt får startet opp.

Du kan jo også ringe på riksen for å høre på ventetiden der feks?

Man må regne med å være noe borte fra jobben ja. Trenger noen kontroller underveis i regime og så har du egguttak og innsett....

Lykke til!

Søknaden vår ble motatt på Riksen i begynnelsen av mai. I midten av sept skal vi på samtale. Før det var det gyn min som hadde surra. Søknaden vår skulle egentlig ha vært sendt i mars. Bittert. Men nå nærmer det seg ihvertfall.

Dere sier at dere kan komme i gang ved første mens, men jeg har så lange, uregelmessige sykluser, at jeg vet aldri når jeg kan komme i gang. I dag er jeg på dag 52 feks. Kan man ikke sette i gang en blødning ved hjelp av Provera som jeg har gjort et par ganger tidligere? Skal begynne på akupunktur til uka, så får håpe det hjelper på syklusene mine.

Vi har hatt ett forsøk på ullevål og vi ble gravid på første forsøk.

Ca 8 månders ventetid. Forsøket gikk veldig greit. Bortsett fra en bestemt myndig dame så var alle de andre som jobbet der veldig greie.

Legene som tar undersøkelser, innsetting og uttak er veldig hyggelig.

Totalt sett så har ikke jeg noe negativt å si om ullevål.

Fordelen med Riksen er at man i ventetiden får tilbud om AIH dersom forholdene ligger til rette for det. Det gjør ikke ullevål.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...