Gå til innhold

er jeg hysterisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og tenker på at det er utrooolig lenge til ordinær UL i uke 18! Jeg har vært på UL i uke 8 og det var helt fantastisk.. Så nå sitter jeg og tenker på om jeg skal bestille en ny i uke 12? Vi har også lyst til å ha noen ferske UL- bilder når vi skal fortelle det til familie og venner:)) Gjør det selvfølgelig privat, og betaler for det... Men er det litt teit? Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synes jeg ikke...

Skal selv ta u uke 12...Er morsomt å se hele babyen sprelle...=o)

Litt artig å komme med noe "ferskt" å vise frem...

Skrevet

Ok.. Da bestiller jeg nå!

Skrevet

hvor mye koster det å ta sånt privat?

Skrevet

Da bestilte jeg time.. Men legen var absolutt ikke hyggeligste:( Han sa det var omtrent unødvendig å gjøre det i og med jeg tok UL i uke åtte og ikke så mye var forandret.. Men jeg sa jo jeg ville gjøre det fordi vi var nysgjerrige, og vi ville vite at det så bra ut før vi fortalte det til familie og venner.. trodde det var grunn nok at man var bekymret jeg? Så sa han jaja, greit det, da setter jeg deg opp til time..

Jeg betaler 480 kr, men det varierer fra sted til sted opp til 800 kr:) Absolutt verdt det sier nå jeg!

Time den 27 august og jeg gleder meg noe helt utrolig:)))

Skrevet

Jeg forstår ikke at legene er så kjipe på det der???? Bare fordi vi er et "Kristeligfolkepartiland" skal vi bukke og nikke og ikke få lov til å forsikre oss om at alt er bra med bebisen vår. Se på sverige og danmark! Der er det ul i uke 12 for alle.GRATIS!

Selv skal jeg på privat på onsdag. Betaler 1200 kr og det med smil om munnen. Tross for at legen har fått papirer om " tett oppfølging grunnet tidligere infertilitet" fra min gynogolog, ville hun ikke henvise meg til ekstra ul. Alt jeg trengte å vite fikk jeg vite i uke 18. Og skulle noe være galt ville jeg kunnne få en abort om ønskelig.

Forskjellen er bare den at i uke 18 må mor føde et evn dødt barn, og i uke 12 er det et inngrep med narkose...Ja? Er det bare????

Nei, jeg synes det er helt hårreisende at leger sier det er unødvendig med ul i uke 12. Faktisk leger og sykepleiere er de som selv har flest ul og flest keisersnitt. De andre skal tydeligvis bare settes på rullebånd!

Puh! Det var litt av en utblåsning:) Lykke til på UL. Det som er best for deg, er best for barnet og mest riktig å gjøre:)

Skrevet

Takk;) Ja jeg er så enig så enig.. Jeg betaler gjerne for ekstra UL og vil ikke ha noen skrå blikk fordi jeg gjør det heller:) Og det er jo litt synd at det blir sånn også, for nå blir det jo slik at folk som har råd og kan betale for seg får tettere oppfølgning av svangerskapet.. Men det er vel for dyrt for helse- norge å følge opp med så mye.. Litt trist egentlig!

Jeg gleder meg som bare det til å se lille gullet mitt igjen i allefall <3 Lykke til du også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...