Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 16 uker+3 dager og i steden for å gå opp i vekt har jeg gått ned 4 kilo. Jordmor sier det ikke er så nøye for barnet tar av restlagrene i kroppen, men jeg har også hørt at etter 3 måneder bør man gå sakte men sikkert opp. Jeg er fortsatt kvalm og kaster opp. De som har vært innlagt, var det for at dere ikke gikk opp i vekt, eller fordi dere raste ned for mye? Jeg er ikke dehydrert, men føler at jeg ikke får i meg nok når jeg ikke klarer legge på meg.

Fortsetter under...

Jeg ble lagt inn for jeg spydde døgnet rundt, fikk ikke sove, var totalt utmattet og fikk ikke væske i meg engang...ikke med teskje engang...spydde blod rett før jeg ble innlagt...

Vekttapet mitt var 4 kilo når jeg ble innlagt men hadde aldri blitt innlagt bare pga det...jeg begynte ikke å legge på meg før 5 mnd pga av kvalmen..og begynte på kvalmetabletter etter jeg ble utskrevet fra sykehuset...da gikk det bedre da...:)

Når det gjelder vekttap spørs det også hva du veier fra før av, har du godt med ekstra kilo er det jo ikke så krise om du tar av 4 kilo, men når du er et beinrangel fra før og kanskje tar av ville jeg vært mer bekymret....

Reis til apoteket og fortell dem at du tar av istedenfor å legge på deg, de har en shake som du kan drikke hver dag for personer som vil legge på seg....de brukte den på de gravide på sykehuset også....hvis du går inn på en av de gamle innleggene jeg har skrevet står navnet på shaken der....lykke til og håper du legger på deg snart:)

Det kommer jo helt an på hvor mange kilo du veide før du ble gravid. Hadde du litt ekstra spekk på kroppen, så klarer babyen seg helt fin en god stund tror jeg.

Selv var jeg en mager flis og hadde lite å gå på, men det gikk bra for det. Begynte å legge på meg etter uke 14 tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...