Xmas-magic Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 Hvordan er det med grunnstønaden? Kommer den automatisk, eller må man søke selv? Det hadde forresten vært gøy å visst hvor gamle dere er, og fra hvilken del av landet dere kommer fra!! ) Det er så godt å vite at det er andre der ute i samme situasjon som oss!!!
It's all about me Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Grunnstønaden må søkes om med dokumentasjon fra lege om at diagnosen er gitt og og at det vil gi et fordyret kosthold. Her hadde legen på Haukeland riktig skjema, så vi trengte ikke gjøre annet enne å fylle inn vår del og sende inn til NAV. Jeg bor som du da sikkert skjønner i Bergen og er er 30 år. Lillegutt holder på med sin 16ende måned i livet )
Påsmeltigjen Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Hei! Vi har ikke fått grunnstønad, har rett og slett glemt å søke! Datteren min har jo fortsatt ikke fått diagnosen pga manglende biopsi, men vi kan nok få likevel hvis vi søker. Men vi får all maten (sondemat) på blå resept, så det er vel derfor jeg ikke har fått somlet meg til det. Jeg er 33 år og bor i Oslo. Og du??
junim@mm@ Skrevet 13. august 2007 #4 Skrevet 13. august 2007 Hei summernights! Søknadsskjema fikk vi hos NAV, og vi la ved en bekreftelse fra legen om at han hadde cøliaki. Jeg mener å huske at det var deg som gikk på Strømmen barnelegesenter? I så fall bor vi kanskje ikke så langt fra hverandre. jeg bor i Sørum kommune:-) Min sønn er 2 år og jeg er 30!
Xmas-magic Skrevet 13. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2007 Det var jeg som også hadde vært på Strømmen ja. Jeg er 32 år, har en gutt på 3,5 som er frisk, og en på 1,5 som har cøliaki. Bor i Ullensaker kommune. Vi har ikke fått noe brev fra legen med bekreftelse på diagnosen, alt har gått via telefonen. Og vi glemte å spørre når vi var på sykehuset.\ Tror dere at jeg kan få brev fra fastlegen? Skal forresten på AHUS til ernæringsfysiolog den 20. Kanskje jeg kan sjekke det opp da.. Har dere forresten fått vite noe om barna deres mangler noen vitaminer, om de er jernfattige eller lignende? All info vi har fått var: han har cøliaki - start på diett - sjekk Internett for informasjon......
It's all about me Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Jøss, så dårlig oppfølgning dere har fått da. Vi har fått masse info og brosjyrer av sykehuset vi. Det er veldig vanlig at de er jernfattige når de har får påvist cøliaki. Lillegutt sitt lager var helt på bunn, så han får tilskudd av det ennå. Sånn er da vanlig å sjekke, iallfall på Haukeland. Ellers ga de han Sanasol, og det har vi fortsatt med. Ta en telefon til legen din og hør om de kan sende pair med diagnose, du må ha det for å få grunnstønaden. Og det er greie penger å få med på lasset. Spesielt når den dobler seg til 1500,- når de blir 3 år.
Xmas-magic Skrevet 15. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. august 2007 Hva slags jerntilskudd gir du ham?
It's all about me Skrevet 15. august 2007 #8 Skrevet 15. august 2007 Vi gir han Neo-Fer 9mg/ml 2,5 ml hver morgen og kveld i ca 3 måneder. Men du bør nok ikke gi det uten at det har blitt påvist jernmangel. Hør heller med legen om de kan teste det, er jo bare en enkel blodprøve som skal til.
Xmas-magic Skrevet 15. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. august 2007 Nei, hadde ikke tenkt det. Har fått time til ham, men det er ikke før 27. august.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå