Gå til innhold

Hvor lenge bruke bæremeis? Til lengre fjellturer..til en på 3,5 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to små, på 1,5 og 3,5 år. Minsten må selvsagt sitte i meis på fjellturer, men hvor lenge er det "vanlig" å bruke meis? han på 3,5 klarer jo ikke å gå selv hvis vi skal gå litt lengre strekninger..f.eks en dagstur. Ikke misforstå, for han er kjempeflink å gå..eeeelsker å gå i skog og mark (der er vi veldig ofte) men det kan jo bli tungt for små føtter noen ganger.

Har tenkt på å kjøpe en brukt meis for å ha til han eldste, spesielt nå i høst, hvor vi sikkert vil gå mange turer i fjellet. Men er det vanlig å bruke meis til de når de er begynt å bli såpass store?

Fortsetter under...

Skrevet

Hvor tung er han da?? Hadde aldri orket å bære vår på samme alder som er 18 kg.. Da hadde jeg heller satset på kortere turer frem til ungene er litt større:)

Skrevet

Han er liten og lett;) Ca 12 kg, ikke noe mer enn det:) En søt liten sprett:)

Skrevet

Det kommer vel helt ann på hvor tung og lang han er......om han evt fortsatt passer i meisen!

jeg synes nok en på 3,5 er litt fro stor for meisen....ville kanskje heller tatt han på skuldrene noen korte perioder innimellom, eller aller helst tilpasse turen etter hans nivå!

Skrevet

Herremann, er ikke en på 3,5 litt vel stor for meis?? De kan da vel klare å gå selv vel? Avpass turen sånn at han orker å gå da...

Skrevet

Det synes jeg ikke, hvis de har tenkt å gå lange fjellturer. Da er det greit å ha en meis så gutten kan sitte i den en del av turen, ellers tar det jo timesvis bare for en kort strekning.

Bruk meis, til ham, dere. Dere har vel ikke ternkt å bære ham hele veien, men i fjellet kan det være ok å kunne bære såpass små (for han er jo fortsatt ganske liten!) barn en del av veien.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...