Gjest Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 jeg sliter med å få ut all såpen så det ender med at snuppa får DET utslettet!! Bruker Blenda flytende og tar vanligvis 60 (hel kork) til forvasken og samme mengde til hovedvasken.. ergo: 2 fulle korker. Det er da det er massevis av såpe igjen. I går tok jeg kun halv kork til forvask og halv kork til hoved- men da følte jeg at dette ble for lite å vaske med (?) Blir det skikkelig rent? Hvor mye bruker dere?? Er så lost på dette føler jeg....
Lumsk Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Jeg vasker ikke med forvask med mindre bleiene har mye bæsj, men da bruker jeg ikke såpe i det hele tatt. Jeg bruker Blenda sensitive og bruker ca 3/4 kork. Kanskje litt mindre. Etter det har jeg en ekstra skylling for å være sikker på at såpa er ute. Lukt på bleiene når du tar dem ut av maskinen. Du lukter om de ikke er skikkelig rene.
Sjalabais Skrevet 13. august 2007 #3 Skrevet 13. august 2007 Oi, du bruker mye såpe... I hverfall i forhold til meg. Forvasken bruker jeg bare til å skylle ut av bleiene, så den er kalsd og helt såpefri. I hovedvasken bruker jeg litt mindre enn full kork, 3/4 kanskje? Har ikke ekstra skylling etter vask, men skyller med ekstra mye vann. Kjører bleiene på en 95 graders vask en gang i blant, både for å renske opp i maskina (den trenger det! Fikk beskjed om det av de vi kjøpte maskina av i vinter) og for å friske opp bleiene litt. Hender at vi har litt eddikk i skyllevannet også. Det er med på å forebygge sopp og nøtraliserer urinen litt. I tillegg så skyller jeg hver bleie etter bruk, skyller med iskaldt vann og legger bleia i ei bøtte med lokk etterpå. Da blir det ingen lukt på vaskerommet etter bleiene :-) Bleiene våre er fine og reine, lukter ingenting (parfymefri såpe skal etterlate klær helt uten lukt) og er flekkfrie.
plutseligbolle Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Hei Mammaen til Thea Christin! Jeg bruker Neutral vaskemiddel, men ikke til forvasken, den er kald og uten såpe. Jeg bruker hm, en dæsj vaskemiddel, ikke mye. Du kan jo evt sette på en ekstra skylling? Men hvis du ikke får ut såpa bruker du nok for mye. Lykke til!
catticatt Skrevet 16. august 2007 #5 Skrevet 16. august 2007 hei du vi prøver å finne ut om vi vill bruke tøybleier ell ikke. har veldig lyst,men synes det er viktig å se alle sidene her.. leste svar på innlegg og fikk inntrykk av at du bruker det.. Vil du fortelle litt om det ?? For og imot :: ??
Gjest Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Eg skyl bleiene først utan såpe (har ikkje kald forvask på maskina) og så hiv eg inn handdukar og evt anna 60gr tøy for å fylle opp maskina etter at bleiene har vore ein tur på skylling. Brukar ei kork (35-40ml) med flytande Natusan til ei full maskin. Halvparten viss det berre er bleiene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå