Maria8 Skrevet 13. august 2007 #1 Skrevet 13. august 2007 (Kopiert fra "snart alenemor". Håper på svar..) Hei! Jeg er 26 år gammel, og fant nylig ut at jeg er gravid, termin 13 april. I juli hadde jeg sex for første gang i år (!!), altså, siden jeg ikke er så aktiv akkurat går jeg ikke på pillen. Denne dagen "bare skjedde det", enn one nigth stand med en fyr jeg knapt kjenner (vi bor på et lite og gjennomsiktig sted, der de fleste kjenner de fleste). Han er bare 19 år!!!! Jeg tok Norlevo 55 timer etterpå, og jammen ble jeg likevel gravid!! Første tanke var å ta abort, aldri la han få vite det, og leve videre som normalt. Ikke minst, la han leve som normalt.. Men jeg greier det ikke!!!!! Kikket inn om sidene her, og vondt i hele meg av tanken. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne leve med det ovenfor meg selv, jeg er "voksen" (*kremt* , burde visst bedre..), er ferdig med utdanning og greier nok fint å ta meg av et barn. Men så er det denne barnefaren da, som akkurat er ferdig med videregående, har et sorgløst liv i vente med studier, militæret og alt annet morsomt man skal tenke på i den alderen. Jeg får sikkert rene pedo-stempelet i bygda, foreldrene hans kommer til å freake.. Og mamma.. Jeg vokst opp med en alenemor selv, og vet at det ikke er en dans på roser. UFF!!!!! Nå har jeg gjort det helt store.... Planen min (akkurat i dag, skifter hele tiden) er å fortelle det til han, og si at jeg ikke vil påtvinge han noe som helst ansvar. Dersom han ønsker det, kan det stå far ukjent i papirene til den lille.. Hva tror dere? Føler meg egoistisk uansett hva jeg går for. TRENGER RÅD!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Skrevet 13. august 2007 #2 Skrevet 13. august 2007 Hei! Jeg syntes du hadde en god plan jeg.. La han få bestemme selv hva han vil gjøre. Jeg ser for meg at det kan gå slik at han kanskje ikke vil ha så mye kontakt med barnet de første årene, pga hans alder, så etter hvert ønsker han nok mer kontakt og ansvar. Men dette er jo bare mine antagelser og det første jeg tenkte. Du må jo si det til han snart, og da kunne du sagt dette med hvilke forventninger du har til han. Når det gjelder folkesnak er det ikke noe du kan gjøre med det. Graviditeten er et faktum, og barnet vil komme. La de rundt dere få ha sine meninger, så passer du på deg og dine. Og det er nok ikke så hardt å være alenemor i dag som det var da moren din var det.. Siden du er så gammel? ;P Tror dette kommer til å gå veldig bra jeg da.. Blir han 20 før barnet kommer da? Hvor gammel er du??
Maria8 Skrevet 14. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2007 Tusen takk for svar! jeg fortalde han det i går, skrev om det inne på "snart alenemor",( for jeg har vel bestemt meg for at det er der jeg hører hjemme, ikke her :-) ) Dessverre er han ikke 20 når barnet kommer, jeg ble nettopp 26.....................
Anonym bruker Skrevet 18. august 2007 #4 Skrevet 18. august 2007 Kjenn på hva du selv ønsker.. Om du føler at du klarer å ta vare på et barn alene.. Tok abort for halvannet år siden, og har problemer idag.. sant skal sies at jeg mista storebroren min to mnd etterpå, og det var virkelig da jeg skjønte hva jeg hadde gjort.. hadde jeg kommet i samme situasjon idag hadde jeg beholdt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå