Gå til innhold

Når bær jeg holde meg i nærheten av sykehuset?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har planlagt en hyttetur på høsten når jeg er 7 mnd på vei. Det betyr at jeg blir 4 timers kjøretur unna sykehuset. Det skal også være med 5 små barn fra 6 mnd og opp til 6 år så det blir ikke så rolig tur. Bør jeg egentlig bare st over hele turen eller er jeg litt hysterisk nå?

Fortsetter under...

Jeg ville også holdt meg i ro. Er bare i uke 25 nå, men pga bekkenløsning har jeg allerede problemer med å sitte lenge og å gå. Så to måneder før, hadde jeg definitivt vært hjemme!! Også i forhold til om fødselen begynner er det vel lurt å være nært. Synes absoulutt ikke du er hysterisk

Tror du nesten må se ann formen når den tid kommer, er ikke lett å vite hva du orker da. For min del hadde ikke jeg hatt noe problem med det når jeg var 7mnd på vei da jeg var i veldig god form hele tiden. Men man vet jo aldri når en fødsel begynner. Så min anbefaling er å se ann til den dagen dere skal dra.

Hvis formen er god kan du gjerne planlegge å være med, og så heller trekke deg hvis du føler deg i dårligere form nærmere tiden for turen.

Så lenge kontrollene dine er fine gjør det ingenting å være fire timers kjøretur fra sykehuset. Det jeg synes du burde vurdere er hvor behagelig og gøy det kommer til å være. Er det ei "Røkke-hytte" med bilvei hele veien, eller er det ei koie med utedo og uten innlagt vann? Får du lov til å sitte og slappe av, eller blir du skult på hvis du ikke tar din tørn med langkosten? Skal alle de andre på langtur med bærplukkere og soppkurver, eller kan du også være med på ting? Så lenge noen andre tar ansvar for de fem små barna høres det roligere ut enn fem kartonger med pappvin...

Personlig sa jeg nei til en firmatur til Riga i femte måned fordi jeg ikke orket tanken på køen til sikkerhetskontrollen på flyplassen og fordi det var veldig få av de planlagte aktivitetene som passet for meg. Men en rolig helg sammen med venner hadde jeg gjerne vært med på, hvis jeg hadde giddet kjøreturen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...